077-2305142

איך לבחור משרד יחסי ציבור שיגרום לכל המדינה להכיר אתכם

משרד יחסי ציבור

רוב העסקים לא דורשים תוצאות ברורות ממשרד יחסי הציבור ולכן התוצאות לא בהכרח מגיעות

החוכמה בעבודה מול משרד יחסי ציבור הינה להגדיר מטרות ברורות למשרד ומדדים להצלחה. משרד יחסי ציבור לא מצליח בעבודתו משתי סיבות עיקריות אשר לכם כלקוח השליטה עליהן:
  •  אי הבנה של מטרות הלקוח והשגת חשיפה שאינה רלוונטית עבורכם.
  •  מאמץ חלקי בלבד, בשל מעורבות נמוכה של הלקוח ו"הסתפקות במועט" מצידו.

הפיתרון לבעיות הנ"ל ברור: הגדירו מראש המטרות וקיימו עם המשרד פגישות דרבון קבועות.

 

מה חשוב לקבל ממשרד יחסי הציבור שלך

לקוחות לא יודעים לרוב מה לדרוש ממשרד יחסי הציבור. להלן רשימה קצרה של מדדים אשר יאפשרו לכם להבין אם משרד יחסי הציבור שפגשתם, הינו בעל סיכויי הצלחה גדולים וכן לאחר שתחמתם חוזה, למדוד את המשרד ולדעת האם ההשקעה ביחסי ציבורהשתלמה.

משרד יחסי ציבור בעלי קשרים עם עיתונאים במיגוון ערוצי תקשורת

חלק ממשרדי יחסי הציבור מתגאים בקשר עם אולפני קשת או רשת, או היות אחד השותפים בוגר ידיעות אחרונות.
אתם זקוקים למשרד יחסי ציבור עם קשרים במיגוון רחב של כלי תקשורת, ולא רק גוף מוביל אחד או שניים. בדקו בקרב הפרסומים שהוציא המשרד אם הוא הגיע גם למקומונים, ערוצי הכבלים, ערוצי ועיתוני מגזרים שונים (חרדי, ערבי, רוסי) וכי הוא מגיע לקשת הגילאים הרצויה לכם (עיתונות נוער לעומת בוגרים וכו').
 

משרד בעל רקורד מוצלח ביחסי ציבור

הרבה אנשי תקשורת "חוצים את הקווים" והופכים מעיתונאים לאנשי יחסי ציבור. המעבר הגיוני אך אינו טריוויאלי, לא כל עיתונאי מוצלח שידע להציג או לפרשן בכלי התקשורת, יצליח בצד השני הדורש פחות אור זרקורים והרבה עבודה סיזיפית של תחנונים לעיתונאים לפרסם אייטם על חברת מוצרי צריכה. בקשו לראות רקורד של הצלחות ביחסי ציבור ולא בעיתונאות.
 

משרד יחסי ציבור שלא עובד עם המתחרה שלכם

יש משרדי יחסי ציבור שמוכנים לעבוד עם שני לקוחות מאותה התעשייה, ויש לקוחות רבים שלא רואים בכך בעיה. אך דמיינו לעצמכם שמגיע לאיש יחסי הציבור שלכם מידע על כתבה שהולכת להתפרסם בנושא הקשור אליכם ולמתחרה בעיתון מרכזי. כעת איש יחסי הציבור מחויב לשניכם, והוא ינסה להכניס את שניכם לכתבה במקום לתת רק לכם במה. במשרות דוגמת משרדי פרסום, ייעוץ אסטרטגי וגם יחסי ציבור, רצוי לעבוד מול משרד שהאינטרס שלכם בראש מעייניו.

משרד יחסי ציבור המספק דוח עשייה ולא רק דוח הצלחה

רוב משרדי יחסי הציבור ישלחו לכם בפקס ובדואל כל אייטם שהצליחו להכניס לתקשורת (וליתר ביטחון יתקשרו אליכם לוודא שראיתם את ההצלחה…). אך הצלחות מגיעות לאט ולעיתים באמת קשורות במזל יותר מבמאמץ. בכדי לוודא מאמץ ודאו כי משרד יחסי הציבור מספק לכם דוח לגבי הכתבים עימם יצר קשר והרעיונות שיזם לאייטמים (גם כאלו שלא צלחו לבסוף).
 

משרד המספק מידע לגבי אפקטיביות קמפיין היח"צ

יחסית לפרסום, קשה יותר למדוד הצלחת קמפיין יחסי ציבור. בעוד משרדי הפרסום נותנים לכם טבלה של נקודות רייטינג אשר נחשפו לקמפיין הפרסום שלכם וכמות הקלקות על הבאנרים באינטרנט, משרדי יח"צ עובדים באיזור קשה יותר למדידה. אך קשה, אין משמעו לא אפשרי. משרדי יחסי הציבור מנויים לשירותים של יפעת בקרת פרסום ושאר גופים המספקים מידע על החשיפה לאמצעי התקשורת השונים. ודאו כי אתם מקבלים דוח אשר מציג בפני כמה אנשים בערך נחשפו האייטמים שלכם. מה היה גודל הייצוג של המסר (האם שם המותג שלכם היה בכותרת עם תצלום גדול של המוצר או רק אזכור קל בתוך הטקסט) ובאיזה מיקום באמצעי התקשורת (עמוד מרכזי/משני, פריים טיים/שעת דמדומים).

דירשו להכיר את אנשי השטח ולא רק את הבעלים של משרד יחסי הציבור

בתום הפגישה המרתקת עם בעלי משרד יחסי הציבור, בה הוא הרשים אתכם מאוד וגרם לכן להאמין כי זהו האדם אשר יגרום למותג שלכם להשיג חשיפה אדירה וזולה בתקשורת, בתום אותה פגישה, יתקשר בעלי משרד הפרסום לאחד מעובדיו ויאמר לו "קיבלת את התיק של X". אותו עובד צעיר יהיה האדם אשר יחשוב בלילה כיצד להחדיר אתכם לחדשות ערוץ 2, אותו עובד ייפגש עמכם לפגישות הקבועות בהן יסקור את הצלחות המשרד וישמע מכם מה אתם רוצים להשיג כעת. את בעלי משרד יחסי הציבור, תפגשו אחת לרבעון במקרה הטוב או כאשר תרצו לחדש/לבטל את החוזה. על כן חשוב שאותו בחור או בחורה בני 25, סטודנטים או בוגרים של החוג לתקשורת, יהיו חרוצים, שאפתנים ונבונים. גם הכימיה ביניכם חשובה לא פחות (שכן עימו תיפגשו על בסיס קבוע) ולכן חשוב לבקש להכיר אותם, לראות את ניסיונם וללמוד את קורת החיים שלהם. הניסיון איננו המרכיב המשמעותי ביותר בעובדים אלו (לכך יש את בעלי המשרד שייעץ להם).הפרמטרים שחשוב שיהיו לעובדי השטח הללו הם מקוריות ושאפתנות, שני אלה הם שיובילו אותם למצוא קשר לא ברור אך אפשרי ביניכם לבין תוכנית הבוקר העוסקת בנושא אזוטרי זה או אחר.

מאמרים נוספים

יחסי ציבור לעסקים קטנים הם מאוד חשובים להצלחת העסק

עושים יחסי ציבור לעסקים קטנים

יחסי ציבור לעסקים קטנים יחסי ציבור זה אחד הכלים האפקטיביים ביותר לקידום עסקים קטנים. מטרתו של משרד יחסי ציבור

השגת סיקור תקשורתי בעצמכם

איך לגרום לכלי התקשורת לסקר את העסק שלכם ולחשוף אותו ללקוחות פוטנציאלים?

השגת סיקור תקשורתי מצריכה עניין ולא יחצ"ן השגת סיקור בתקשורת הביניים קלה יותר מבאמצעי התקשורת המובילים עיתונים ואתרים גדולים

איך לתת ראיון לתקשורת

מה לומר בראיון טלוויזה או רדיו שייצר אימפקט מיידי

בראיון בטלויזיה או ברדיו יש לכם זמן מועט לייצר אימפקט, כיצד תנצלו אותו ההבדל בין ראיון מוקלט לראיון בשידור

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos