077-2305142

חיזוק התדמית העסקית שלך באמצעות מיתוג מנצח

מיתוג

איך הלקוח תופס את המוצר שאתה משווק

מיתוג הוא תהליך שבו בונים אצל הלקוחות תפיסה מסוימת לגבי המוצר. המיתוג יבדל את המוצר ממוצרים אחרים ויגרום לצרכן לקנות אותו גם אם הוא עולה יותר ממוצרים מתחרים, וזאת בגלל ערך מוסף שהוא מעניק לו והתועלות הנוספות שהן מעבר למחיר.
על מנת שהמוצר יוכל לעבור תהליך מוצלח של מיתוג עליו להיות קודם כל מוצר איכותי. מוצר שאינו איכותי יוכל אולי לחדור לשוק בעזרת קמפיין מאסיבי אבל לא ישרוד לאורך זמן, גם אם חברת מיתוג יצרה מיתוג מקצועי. גם אם מותג ישיג זכירות אצל הלקוח היא לא תהיה בעלת הקשרים חיוביים ובכך כמובן תחטאו למטרה.
בנוסף צריכה להיות לכל מיתוג השפעה חיובית על הלקוח, לייצג משהו שאין ללקוח והוא רוצה להשיג.למעשה כשהלקוח רוכש מותג הוא משלם מחיר גבוה יותר על מה שהוא חושב שהמותג ייתן לו מעבר לשימוש הפונקציונאלי שיש במוצרים מקבילים. למשל – רוב הצרכנים יעדיפו לקנות נעלי ספורט של אחד המותגים המובילים למרות שהם יקרים יותר. למה? כי הם שוכנעו שהנעליים עמידות לאורך זמן, והן יאפשרו להם לעשות ספורט טוב יותר וכמובן ישדרו יוקרתיות לכל מכריהם.
מיתוג נכון וחזק של מוצר יכול ללוות את המוצר לאורך שנים רבות כמו למשל המותג של קוקה-קולה שמתקיים למעלה ממאה שנים.
בונים את הסלוגן, הלוגו, האריזה ושאר הסממנים החיצוניים. כיום הורחבה ההגדרה לכלל התהליך שבו נעשה בידול ומיצוב למוצר על מנת שיעורר את הרגשות והעמדות שיובילו לקנייתו והעדפתו על פני מוצרים מתחרים.
מתי עושים תהליך של מיתוג? בדרך כלל כשחברה רוצה להחדיר מוצר חדש לשוק או שהיא מרעננת מוצר קיים ובונה עבורו מותג חדש. תהליך זה נעשה בד"כ בשיתוף עם חברות מיתוג מקצועיות.

איך בונים תהליך מיתוג נכון

קיימים מספר שלבים בתהליך המיתוג:
  •  מחקר שוק  זהו השלב הארוך והחשוב ביותר בתהליך בניית מותג. בשלב זה מנתחים את המוצר, בודקים מהם היתרונות והחסרונות שלו, סוקרים מוצרים דומים ומתחרים, בודקים מהו קהל היעד של המוצר וסוקרים את נקודות המכירה.
  •  אסטרטגיה  בניית אסטרטגיה על פי המסקנות ממחקר השוק שבאמצעותה ייבנה מותג.
  •  עיצוב ובניית הקונספט  בניית הזהות המותגית של המוצר: צבע, לוגו, סלוגן, אריזה ושאר סממנים חיצוניים. בשלב זה נעזרים בדרך כלל באנשי מקצוע מתחומי הקופירייטינג, עיצוב המוצר, עיצוב גרפי, צילום ועוד.
  •  הטמעת מותג חדש – הטמעה פנים ארגונית של המותג, בניית קמפיין פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, הפצת המוצר, מעקב פעיל אחר הצלחת התהליך- קרי המכירות ועריכת שינויים במידת הצורך.

איך עושים מיתוג? בדרך כלל בעזרת חברות מלוות את התהליך

תהליך מיתוג מורכב מהרבה היבטים מתחום מחקרי שוק, שיווק ופרסום ודורש התמחות. בדרך כלל חברות מיתוג מאגדות תחת קורת גג אחת את כל בעלי המקצוע הנדרשים לתהליך וכן את השירותים הנלווים כגון עריכת מחקרי שוק, עריכת סקרים, צילום והפקת סרטונים ועוד.

איך תבחרו חברת מיתוג שתתאים למוצר שלכם

המבחן הקל ביותר הוא מבחן התוצאה  הכנסו לאתרים של חברות מיתוג עסקי שונות, רובן מציגות תיקי עבודות המלווים בהסברים- בחנו את תיקי העבודות מנקודת מבט של לקוח וחשוב האם זה מותג שאתם מכירים? האם הבנתם את המסר שניסתה חברת מיתוג ליצור? במידה ומדובר במותג מקומי ומוכר- האם אתם זוכרים אותו לאורך זמן? מבחן התוצאה ייתן לכם אינדיקציה מסוימת לגבי המקצועיות של החברה.

קבעו פגישת הכרות לא מחייבת – כל חברות מיתוג  העוסקות בתחום ישמחו לקבוע איתכם פגישת הכרות על מנת לאפשר לכם להתרשם ולקבל מידע נוסף על תהליך המיתוג. פגישה כזו עם חברת מיתוג תוכל לתת לכם מושג לגבי האפשרויות העומדות בפניכם ועלות כללית משוערת של התהליך.

בתהליך מיתוג של מוצר כדאי לבדוק עם מעצב גרפי אפשרות של שינוי הלוגו ועל עיצוב אתר תדמית לעסק

מאמרים נוספים

משרד פרסום

קידום בגוגל כיום

זה לקח כמה שנים טובות, עד שבעלי חברות קטנות וגדולות הבינו שהם חייבים אתר ברשת, וגם לזה היו כמה

מיתוג

בעידן המכירות און ליין- מיתוג חובה!

להערכת מומחי מיתוג הסיבה שבגללה אנשים נוטשים את הקניונים היא בין השאר- כי אין בהם שום חידוש. יש חווית

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי- לקחת סיכונים ולהצליח!

במחקר הזה השתתפו 200 עובדים של גוגל אשר נשאלו על הכישורים והתכונות שלהם ושל עמיתיהם לעבודה. מהתשובות שלהם עלה

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos