077-2305142

איך תהפוך את עצמך למותג חזק ברשת

אסטרטגיה שיווקית הינה רצף הפעולות אשר צריך ארגון לבצע בכדי לקדם את האסטרטגיה העסקית שלו (לדוגמא קביעת המחיר, בחירת צינורות הפצה וכדומה). אסטרטגיהשיווקית מתמקדת בשלושה אלמנטים: הצרכן, המוצר אשר מוצע לו והצעת הערך (USP-Unique Selling Proposition) שתגרום לו לרכוש את המוצר. הנוכחות של האינטרנט בחיינו יכולה להפוך כל אחד לסוג של סלבריטאי. מספיק לראות את הסרטון של האיש הרוקד בכל יבשת כדי להבין את הסלבריטאיות האינטרנטית החדשה שנחתה עלינו. אבל בניגוד לסרטונים מוצלחים יותר או פחות ביו-טיוב, מיתוג אישי באינטרנט, שמכונה גם Personal Branding, מונע מאסטרטגיה שלקוחה מעולם קידום האתרים והיחצ"נות גם יחד. האם כל אחד יכול למתג את עצמו באינטרנט? התשובה היא שכן. רשת האינטרנט למעשה מספקת לכל אחד מאיתנו שלל הזמנויות להיחשף ולחשוף את עצמנו לקהל עצום של אנשים בכל רחבי העולם.

מיתוג אישי באינטרנט

מהי אסטרטגיה שיווקית

למה בכלל צריך מיתוג אישי

כל מה שאנחנו עושים בחיים – החל מאיך שאנחנו מתלבשים, מה שאנחנו אוכלים ועד למכונית שאנחנו קונים – ממתג אותנו. מיתוג אישי הוא האופן בו האנשים סביבנו תופסים אותנו. אבל מיתוג אישי הוא לא משהו שנולדים איתו, אלא משהו שאפשר לבנות, ואפילו לשנות. מיתוג אישי נכון יכול להפוך כל צפרדע לא לנסיך אלא למלך האינטרנט. בשביל לעשות את זה צריך לפעמים להיות יצירתיים, אמיצים, בעלי מעוף וגם (ולא פחות חשוב) אמיתיים.

מתי תצטרכו ליצור מיתוג אישי ברשת האינטרנט

דמיינו שסיימתם לימודי משפטים יחד עם עוד 10,000 בוגרים. כולם, בדיוק כמוכם מחפשים עבודה. מיתוג אישי באינטרנט הוא אולי הדרך שבה דווקא אתם תבלטו מעל האחרים. סיבה נוספת למתג את עצמכם עשויה להיות אם אתם מוכרים משהו או מציעים משהו ללקוחות. חשמלאי שמתמחה בחשמלאות תעשייתית ירצה לערוך מיתוג עצמי שיבדל בינו ובין חשמלאים אחרים. לשם כך הוא יכול לנקוט במספר אמצעים שיעשו את ה-"באזז", ויגרמו ללקוחות פוטנציאליים להגיע אליו.
סיבה נפוצה אחרת לצורך בביצוע מיתוג באינטרנט הוא כאשר ישנם איזכורים שליליים עליכם ברשת. איזכורים שליליים, גם אם נכתבו על ידי גולשים אנונימיים, עלולים לגרום נזק חריף לכם או לארגון שאתם מייצגים. באמצעות מיתוג אישי ניתן לדחוק את האיזכורים השליליים למקום בו יהיו פחות חשופים לעין הגולשים, ומצד שני להגביר את כמות האיזכורים החיוביים.

דוגמה מובהקת אחרת לצורך של מיתוג אישי ברשת הוא מיתוג עבור פוליטיקאים ואנשי ציבור. שמתם לב כיצד ברק אובמה ניהל את הקמפיין שלו? מרבית הקמפיין היה בנוי מבניית מיתוג אישי באינטרנט. אותו מיתוג באינטרנט לא רק הביא לאובמה את הנשיאות, אלא הפך אותו לאחד הנשיאים הפופולריים ביותר.

מיתוג באינטרנט מתחיל בשאלה – מה יש לכם להציע

השלב הראשון במיתוג עצמי הוא לשאול את עצמכם מה מבדל אתכם מהאחרים. אפשר למשל להתייחס למקצועיות שלכם. אם יש לכם מה להציע, כיתבו על כך בבלוג למשל. כתיבת בלוגים מקצועית היא דרך מעולה של מיתוג אישי ברשת. באמצעות הבלוג תגיעו לקהל יעד, ומי שיחפש באינטרנט את שימכם יקבל תוצאות רבות וחיוביות. מומלץ לשלב בבלוג גם תמונה, כמה מילים על עצמכם, הניסיון שלכם ועוד.

מיתוג באינטרנט צריך להחזיק מים גם בחיים האמיתיים

מיתוג אישי מזוהה אולי יותר עם האינטרנט, בעיקר בזכות הרשתות החברתיות, אבל מה יקרה אם תפגשו את ה-"חברים" האינטרנטיים שלכם פנים אל פנים? עד כמה באמת תוכלו לעמוד מאחורי המיתוג שיצרתם לעצמכם? עיצוב מיתוג אישי באינטרנט הוא לא ממש משחק הוגן – אתם יכולים ללבוש כמעט כל דמות שתרצו. המשמעות האמיתית של מיתוג אישי ברשת היא "לספק את הסחורה". לכן, אל תצהירו שאתם משהו שאתם בעצם ממש לא. היו אמיתיים והדגישו את התכונות והמאפיינים החזקים ביותר אצלכם.

מיתוג האישי צריך להיות דינמי – תמיד חפשו לעניין עוד ועוד אנשים

רשתות חברתיות ורשתות חברתיות עסקיות הן טרנד לוהט ואמצעי יעיל ביותר על מנת לייצר מיתוגים אישיים בצורה אפקטיבית. צרו לעצמכם מערכת קשרים מתחדשת ודינמית. בנוסף, שימרו על קשר – גם אם תרימו טלפון אחת לכמה זמן, או תשלחו מסרון או אימייל.

מי יכול לעזור לכם לבנות מיתוג באינטרנט

קיימים כיום יועצי תדמית רבים שישמחו לספק לכם טיפים, מידע ועצות שיותאמו לכם אישית. בנוסף, בשנים האחרונות קמו חברות רבות שמתמחות בתהליכי מיתוג באינטרנט, קידום אתרים ושילוב של השניים. גם חברות יחצ"נות שונות מסייעות במיתוג אישי, או מעסיקות מומחים למיתוג אישי ברשת. אם ברצונכם לבנות מיתוג אישי מקצועי, או אם כמות האיזכורים השליליים עליכם במנועי החיפוש גדולה במיוחד – יכול להיות שכדאי שתפנו למומחים.

טיפ לקידום באינטרנט: אל תפגעו באחרים. האינטרנט הוא דוגמה מובהקת לקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לפגוע בכל אחד. מספיק לכתוב טוקבק מרושע על מישהו כדי להכפיש את שמו. אם תפגעו במישהו, צפו לפגיעה חזרה. פגיעות והכפשות מסוג זה עלולות להרוס את כל התדמית האישית שאתם מנסים לבנות. חיפוש אחד בגוגל יעלה תוצאות לא מחמיאות עליכם אם מישהו יכתוב עליכם דברי בלע, ואפילו יגייס את הפלוגה במילואים להוסיף כמה "מטעמים". לכן, הדרך הטובה ביותר לבנות תדמית אישית חיובית היא פשוט להיות חיוביים, ולהמנע מלפגוע באחרים.

לעתים לא מספיק רק מיתוג אישי. כדאי לבדוק אם יש גם צורך במיתוג עסקי מחדש או בשינוי של הלוגו

מאמרים נוספים

משרד פרסום

קידום בגוגל כיום

זה לקח כמה שנים טובות, עד שבעלי חברות קטנות וגדולות הבינו שהם חייבים אתר ברשת, וגם לזה היו כמה

מיתוג

בעידן המכירות און ליין- מיתוג חובה!

להערכת מומחי מיתוג הסיבה שבגללה אנשים נוטשים את הקניונים היא בין השאר- כי אין בהם שום חידוש. יש חווית

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי- לקחת סיכונים ולהצליח!

במחקר הזה השתתפו 200 עובדים של גוגל אשר נשאלו על הכישורים והתכונות שלהם ושל עמיתיהם לעבודה. מהתשובות שלהם עלה

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos