077-2305142

כל הטיפים לעיצוב לוגו מושלם

רבים מאיתנו משקיעים הרבה בעיצוב לוגו ואפילו משלמים סכומים לא קטנים למעצבים מקצועיים. עם זאת, אם לא תענו על כמה כללים בסיסיים, גם העיצוב הכי יקר יפספס את המטרה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל הטיפים הכי חשובים לעיצוב אפקטיבי של לוגו שיענה על כל הדרישות.

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו הוא קריטי ביצירת התדמית העיסקית שלכם

הלוגו של הארגון שלכם הוא התמונה החזותית שלו, ועליו להיות יחודיקליט והכי חשוב – מייצג אתכם ומבדל בינכם ובין המתחרים.
על הלוגו לעורר רגשותתחושות ומסר לקהל היעד שלכם באופן שיחרט בזכרונו. למעשה, עיצוב לוגו הוא אמצעי קריטי ביצירת התדמית העיסקית שלכם.

על הלוגו להכיל מסר הרבה יותר מורכב מהצורה החיצונית שלו ולגרום לכך שהלקוחות שלכם יזהו את הלוגו איתכם. על עיצוב לוגו להיות מונע מחשיבה שיווקית ויצירתית, על מנת ליצור סימן או סמל שבסופו של דבר יעזרו לכם למכור יותר.

עיצוב לוגו מתחיל בהחלטה מה עליו לשקף

החלטתם שאתם רוצים לעצב לוגו – קודם כל עליכם להחליט איזה סוג לוגו אתם רוצים: האם אילוסטרציה(איור),תמונהאותיותגרפיקה מופשטתשילוב שלהם וכדומה. חשבו מה יהיה השימוש העתידי של הלוגו, האם הוא ישקף מוצר אחד שהארגון מייצר או משווק – אם כן, מה יהיה אם תחליטו לייצר מוצרים נוספים ושונים? בנוסף, חישבו מי קהל היעד שלכם. קהל צעיר יאהב לוגו צעיר ומעוצב יותר, ואילו קהל מבוגר יותר יתחבר יותר ללוגו שמרני. הקהל הישראלי שונה מהקהל האנגלי, ואילו קהל דתי עשוי להתחבר ללוגו שונה מקהל חילוני. קביעת קהל היעד תקבע כיצד הלוגו צריך להיראות.

עיצוב לוגו צריך להיות פשוט

לוגו מורכב ומקושקש מדי עשוי להיות קשה לפיענוח על ידי קהל היעד שלכם. על הלוגו להיות פשוט וקליט, כך שמי שרואה אותו יזכור אותו. אם יש לכם לוגו עשיר יותר בפרטים שאתם ממש לא יכולים בלעדיו – שימרו אותו למקרים מיוחדים, כמו בפרזנטציות, הזמנות או כל אירוע או מתאים אחר. שמירה על פשטות הוכיחה את עצמה עבור מליוני ארגונים וחברות.

עיצוב נכון של לוגו יכול להיות מופשט

אנשים רבים חושבים שעל הלוגו לתאר מה החברה עושה. הנחה זו אינה נכונה – חישבו על הלוגו של מקדונלדס (האות Mמקושתת) היכן מוזכר אוכל או המבורגר בלוגו? בשום מקום. הלוגו של מקדולנלדס הוא דוגמה לפשטות מצד אחד, וליציאה מהקופסה בכל הנוגע למה שהלוגו משמש (במקרה הזה חלק בלתי נפרד מהעיצוב האדריכלי של סניפי הרשת). דוגמה נוספת היא סימן ה-V של נייקי – פשוט מצד אחד ולא קשור לתחום העיסוק של החברה – ומה עם הסמל של ענקית הגאדג'טים אפל? התפוח הוא סמל שממש לא קשור למחשבים או טכנולוגיה ומצד שני מזוהה עם מוצרי אפל יותר מכל דבר אחר
לכן, נסו להיות יצירתיים,חישבו על סמל מופשט שישקף משהו שמדבר אליכם ושידבר אל הלקוחות שלכם. מומלץ שהלוגו יהיה נטול פרטים ובקווים גרפיים כללים.

עיצוב לוגו צריך לייצר רושם מיידי

על הלוגו שלכם לעשות רושם מיידי תוך שנייה וחצי. לוגו מטבעו הוא אלמנט חזותי, ולפיכך האפקט שלו צריך להיות תוך שבריר מבט. חפשו לוגו שיעביר את המסר שלכם תוך מבט חטוף (עניין הפשטות מקבל במקרה זה משנה תוקף – כמה שפחות פרטים, כך קל יותר לעין לזהות את הלוגו). נסו להוסיף ללוגו שלכם איזה ערך מוסף עיצובי קטן – זה עשוי להיות צבע רקע, טקסטורה, צורה, אות שקופצת לעין ועוד.

כמה דוגמאות של סמלי לוגו

אסטרטגיה שיווקית מזרחי טפחות שטראוס סודות הצילום הדיגיטלי הוט תנובה

בבחירת לוגו שימו לב לצבע – אבל לא יותר מדי

שימרו על מינימליזם גם בבחירת הצבעים. לא צריך יותר מכמה צבעים בולטים, ולפעמים גם צבע אחד עושה את העבודה. לצבע עצמו יש משמעות למה שהלוגו ישדר לקהל היעד: צבע ורוד יסמל משהו שונה לגמרי מצבע שחור למשל. בנוסף, אל תבחרו צבעים ש-"מכאיבים בעיניים" – למשל, אדום על רקע ירוק, סגול על רקע צהוב וכדומה – שימרו על צבעים שלא "יעוורו" את הלקוחות…

טיפ: על הלוגו להוות מיצוי מופשט של מה שהארגון שלכם מייצג. אם הארגון רציני, זה יהיה מגוחך לבחור לוגו בסגנון קומיקס. דמיינו בנק, שנחשב מוסד רציני ואחראי, עם לוגו שלקוח מסרט מצוייר. חישבו מה מתאים לארגון שלכם, אם אתם רוצים לשדר רצינות – מה הכי יתאים. מצד שני, אם אתם רוצים לשדר חופש ויצירתיות חפשו משהו שונה בתכלית.

במידה ואינכם מתמחים בגרפיקה כדאי שתתנו לגרפיקאי לעשות את העבודה. תוכלו להתחיל בכך שתיכנסו לרשימת משרדי גרפיקה.

 

לפני שאתם מתחילים לבנות אתר לעסק קרא עוד על בניית אתר תדמית ואיך מעלים קמפיין
מעוניין להקים אתר אבל עדין אין לך לוגו? >>> עיצוב לוגו

מאמרים נוספים

משרד פרסום

קידום בגוגל כיום

זה לקח כמה שנים טובות, עד שבעלי חברות קטנות וגדולות הבינו שהם חייבים אתר ברשת, וגם לזה היו כמה

מיתוג

בעידן המכירות און ליין- מיתוג חובה!

להערכת מומחי מיתוג הסיבה שבגללה אנשים נוטשים את הקניונים היא בין השאר- כי אין בהם שום חידוש. יש חווית

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי- לקחת סיכונים ולהצליח!

במחקר הזה השתתפו 200 עובדים של גוגל אשר נשאלו על הכישורים והתכונות שלהם ושל עמיתיהם לעבודה. מהתשובות שלהם עלה

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos