שיווק




יש לי אתר. במה להשקיע בהבאת גולשים או בשיפור פני האתר לגולשים הקיימים?
יועץ שיווקי טוב, מה תפקידו ואיך בוחרים?
מתי עושים מחקר שוק ואיך?
מה זה שיווק חברתי?


יש לי אתר. במה להשקיע בהבאת גולשים או בשיפור פני האתר לגולשים הקיימים?

אתה שואל את השאלה הקלאסית של: מה יותר חשוב, טראפיק (תנועה) או יחס המרה. התשובה הנכונה היא: השקע ראשית ביחס המרה כך שהאתר שלך יביא למיקסום קונים מהגולשים. לאחר מכן השקע בהבאת טראפיק כדי שאבסולוטית יהיו לך הרבה קונים. להרחבה, קרא שיווק באינטרנט

לראש הדף

יועץ שיווקי טוב, מה תפקידו ואיך בוחרים?

יועץ שיווקי טוב אמור למלא את משבצת סמנכ”ל השיווק וסמנכ”ל הפיתוח העסקי יחדיו לזמן קצוב או לפרויקט מוגדר. עליו להביא עימו ראיית מאקרו וראייה אסטרטגית, יכולת לבחון את תמונת השיווק הכוללת של העסק וניסיון רב בתחום. מטרותיו של היועץ השיווקי הינן לייעל את הפעולות השיווקיות כך שידרשו פחות משאבים ויניבו תועלת רבה יותר. במסגרת זו יסייע יועץ שיווק בהגדרות המטרות והיעדים, איפיון המותג, תהליכי בידול והדגשת יתרונות תחרותיים, הגדרת קהל יעד ובניית תוכנית לבקרה ובחינת אפקטיביות. אף אחד לא מבין בהכל, על כן מומלץ להיעזר לעיתים ביועצים, קרא עוד על יעוץ אסטרטגי ועל יועצי תקשורת.

לראש הדף

מתי עושים מחקר שוק ואיך?

 

מחקר שוק נועד לספק מידע תומך החלטה אסטרטגית טקטית לצרכי שיווק. מחקר שוק שמבוצע כראוי ילמד אותנו אודות הלקוחות והצרכים, מתחרים ותחליפים, יתרונות וחולשות תחרותיים, הזדמנויות ואיומים, מדידת אפקטיביות קמפיינים, תמחור ובחירת ערוצי הפצה. לא תמיד צריך לבצע מחקרי שוק, על מנת להחליט יש לשאול 5 שאלות: 1. האם המחקר רלוונטי להחלטה – לא נבצע מחקר מתוך סקרנות גרידה, 2. האם המידע שהמחקר עתיד לספק כבר קיים בארגון – נמנע מבזבוז משאבים, 3. הבנת אילוצי הזמן – לא תמיד ניתן מבחינת זמני קבלת החלטה לבצע מחקר שוק מלא ואז אולי כדאי לבחור תהליך אחר, 4. המשאבים הזמינים – יש לוודא שהקצאת כספים, זמן וכ”א אפשרית, 5. הערכת ערך המידע העתידי – ההחלטה לבצע מחקר שוק תלויה בהערכת תרומת המידע שיופק ואיכותו. מחקר השוק יסייע בבניית תוכנית שיווקית כוללת, להרחבה ראה מאמרים נוספים בתחום שיווק.

לראש הדף

מה זה שיווק חברתי?

שיווק חברתי הינו כלי חדש יחסית בעולם השיווק אשר פועל בערוצים חברתיים באינטרנט כגון בלוגים, אתרי סרטוני וידאו כגון יו-טיוב, טוקבקים למאמרים וכן השתתפות בצ’טים ופורומים. היתרונות של שיווק חברתי הינם העלויות הנמוכות של השגת החשיפה והפרסום, הגדלת תעבורה באתר הבית אליו מפנים הקישורים, וקידום אורגני במנועי החיפוש סביב מילות המפתח. אז איך עושים שיווק חברתי? צריך לחפש אתרי נישה שעוסקים בנושא כגון אתרי קהילות, פורומים ובלוגים. לאחר מיכן בודקים מי מהם מדורג גבוה במנועי החיפוש ובו מתמקדים. קרא עוד על שיווק באינטרנט.

לראש הדף