03-5792920

הסודות לכתיבת קומוניקט מנצח

כתיבת קומוניקט (הודעה לעיתונות) מוצלח איננה צריכה להיות מסובכת. החוכמה היא למצוא את מה שמעניין את התקשורת בסיפור שלכם ולהעביר את המסרים שלכם בנוסף. רוב הקומוניקטים שנכתבים על ידי משרדי יחסי ציבור נגרסים במהירות בסל הגריסה ורק מעטים לוכדים את עין העיתונאי ומגיעים לאמצעי התקשורת. גלו כיצד לעשות זאת נכון.

כתיבת קומוניקט

הסוד ליחסי ציבור מוצלחים הוא קומוניקט מושקע

לפני כתיבת קומוניקט, תכננו!

לפני שאתם רצים לכתבו קומוניקט המשבח את המוצר שלכם והשפעתו המדהימה על רמת איכות החיים, המראה החיצוני, הבריאות והארנק של הצרכן. יש לבצע עבודת תכנון קלה הכוללת מענה על כמה שאלות:
  • מיהם קהלי היעד העיקריים של המוצר שלכם – האם ניתן לאפיין כמה מרכזיים (מטיבי לכת, מסורתיים, נשים בהריון)

  •  מהם המסרים לכל קהל יעד – עליכם להגדיר מה תרצו לחולל באמצעות החשיפה למוצר שלכם. מה תרצו שהציבור יחשוב וירגיש על המוצר שלכם.
  •  מהם ערוצי התקשורת הרלוונטים לקהל היעד ואליהם תפנו – יש להתאים את הקומוניקט לערוץ התקשורת אליו אתם פונים או להכין כמה קומוניקטים (אחד למדורי האינטרנט, אחד למדורי התרבות וכו’)
  •  מה מעניין את אמצעי התקשורת אליו אתם פונים – האם הוא ערוץ צהוב, רציני, אקדמי
  •  כיצד ניתן לייצר אייטם מהמידע שיש לכם – המוצר לרוב אינו מעניין, אך האדם שמאחוריו, התהליך שבדרך, או כל פרט טריוויה פיקנטי הם שיתפסו את עין העורך והקורא יחד
  •  האם נדרש מכם להשלים פרטים כדי לייצר עניין – אם למשל כתבתם כתבה על ספר תזונה חדש, ייתכן ויפרסמו את הקומוניקט בשל המידע הנוסף שהגשתם בהודעה לעיתונות (אחוז הסובלים מהשמנה בארץ במחקר שערכתם, גידול בכמות מזון מהונדס גנטית בישראל וכדומה)
  •  לוחות זמנים להפצת קומוניקט – האם יש אירוע שצריך להתכוונן אליו (תערוכה, השקה) אשר מצריכים שליחת קומוניקט מראש. האם תרצו לפנות בהדרגה לכמה מקורות או בבת אחת לכולם.

תכנון הקומוניקט עונה על השאלות ששאלנו

ובכן ענינו על השאלות שלעיל. נניח שאנחנו זוג צעירים המספקים מסאז’ וארוחת גורמה בבית הלקוח.
  •  קהל היעד שלנו הוא העשירון העליון, בעיקר בני זוג בעת ימי הולדת ושאר אירועים.
  •  המסר לקהל היעד הם “יש כאן משהו מיוחד שיזכה להצלחה אצל בן הזוג.
  •  ערוצי התקשורת הרלוונטים הם מדורי תרבות, אוכל ומגזיני איכות חיים.
  •  ערוצי תקשורת אלו מאופיינים בכתיבה קלילה ודגש על תמונות.
  •  מעניין את אמצעי התקשורת אם יש שירות או מוצר ייחודי שמצטלם טוב עם כותרת קלילה
  •  השלמת הפרטים תכלול מידע על כמות השפים הפרטיים והמסז’יסטים בישראל

קומוניקט מנצח הופך את הסטנדרטי לפיקנטי

  •  לקחנו את תחום השפים הפרטיים והוספנו לו משהו פיקנטי – מסאז’
  •  נתנו שם מיוחד וקליט לשירות Food Massage
  •  זרקנו רעיון שלא קרה, אבל הוא מעניין “הצעת נישואין במהלך הפינוקים” (וגם נתנו רעיונות לקוראים)
  •  הוספנו מידע שאולי יעניין את העורך (לרוב כתיבת Side Bar לצד הטקסט הראשי)
  •  לא נשכח להוסיף תמונות צבע גדולות שמראות את המסאז’ (עם כתף אישה חשופה) והאוכל (בוהק ומעורר תיאבון)

דוגמא לקומוניקט

* הנתונים שבקומוניקט אינם נכונים ושימשו כדוגמא בלבד

הודעה לעיתונות  צמד הצעירים Food Massage משלבים אוכל והרפיה

שני צעירים ישראלים שפי משופי וטל מרגיעני מצאו את השילוב המושלם של בישול ארוחת גורמה לצד פינוק הגוף במסאז’ הוליסטי.
השניים שהקימו את העסק הקרוי פוד-מסאז’, מעניקים שירות ביתי בו קמחי, שף במקצועו, רוקח תבשילים מובחרים במטבח, בעוד חברו מרגיעני, מניח את המזמינים על שולחן המסאז’, ומעניק להם מסאז’ מקיף עד תום בישול הארוחה.
הצמד שמשלב שמן זית לצד שמן מסאג’ זוכה כבר להזמנות רבות, במיוחד מצד בני זוג רומנטים, שמצאו דרך מקורית ואינטימית יותר לחגוג יחדיו.

“אנו עדיין מצפים בכיליון עיניים להצעת החתונה הראשונה שנהיה נוכחים לה” מספר השף משופי. “למרות שאני חושב שהיה לנו לקוח שרצה להציע ולבסוף השתפן“.

מה כוללת בניית אסטרטגיה שיווקית

בניית אסטרטגיות שיווקיות כוללת מספר מרכיבים, אשר נבנים זה לצד זה:
מרגיעני מסר: “יש כיום בישראל כ- 300 שפים פרטיים שמציעים ארוחות ביתיות, אך השילוב של המסאז’ שלי, הופך את זמן ההמתנה למהנה וייחודי בפני עצמו”.
פוד מסאג’ מציעים חבילות שונות בהתאם לתקציב המוזמן, החל מארוחות דרום אמריקאיות הכוללות שלוש מנות (לצד מסאג’ כמובן), וכלה בארוחות גורמה צרפתיות עם בשר הנקנה במיוחד, ומוגש עם יין איכותי.
הצמד מגיע לארועים שונים, אינטימיים, כמו גם של קהל רב, ומאפשר לכל לקוח להתאים את הארוחה והטיפול לאופי הערב שהוא מתכנן.

מידע נוסף על שוק השפים הפרטיים בישראל, על פי מחקר שנעשה בשיתוף מט”י

  •  שוק השפים הפרטיים בישראל – 300 שפים.
  •  מתוכם 85% באיזור תל אביב והמרכז.
  •  שוק המסז’יסטים בישראל כולל 1,500 מסז’יסטים פרטיים עם 75% מהם בצפון (בעיקר סביב צימרים).
ניתן להזמין את הצמד בטלפון: 054-44444444
___________________________________________________
לפרטים נוספים:
דני יחצני, משרד יחסי ציבור – יחצנות בע”מ
ראו עוד דוגמא להודעה לעיתונות וכן רשימת מערכות עיתונים אליהן תוכלו לשלוח את הקומוניקטים שלכם

מאמרים נוספים

אסטרטגיה שיווקית דיגיטאלית: מדוע עליכם לתכנון אותה מראש - Marketingstrategy

דרכים מקוריות לניהול יחסי ציבור

אחד הדברים החשובים ביותר בניהול עסק הוא לשמור על תדמית ציבורית חיובית, וכדי לעשות זאת, צריך לנהל קמפיין יחסי

יחסי ציבור בעזרת מוצרי פרסום 

יחסי ציבור בעזרת מוצרי פרסום 

מוצרי פרסום מקיפים אותנו מכל עבר, אין מקום עליו לא חלשו מוצרי פרסום. בעל עסק שקורא את המפה נכון,

יחסי ציבור לעסקים קטנים הם מאוד חשובים להצלחת העסק

עושים יחסי ציבור לעסקים קטנים

יחסי ציבור לעסקים קטנים יחסי ציבור זה אחד הכלים האפקטיביים ביותר לקידום עסקים קטנים. מטרתו של משרד יחסי ציבור

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos