03-5792920

האם העסק שלכם מוכן לשלב הבא?

האם העסק שלכם מוכן לשלב הבא

יש לכם עסק, גדול או קטן, אשר פועל כבר זמן מה באופן לא רע. אתם מרוויחים באופן סביר ומעלה, וחושבים שהגיע הזמן לעשות צעד נוסף. להעמיק את הפעילות הקיימת או להגדיל אותה, להרחיב את קהל היעד, אולי לנסות לכבוש פסגות חדשות של שווקים שכרגע אינכם פועלים בהם.

על מנת לעלות לשלב הבא תוכלו לבצע מספר פעולות. תוכלו למשל להרחיב את היצע המוצרים או השירותים שלכם על מנת לפנות לקהלי יעד שטרם פניתם אליהם; תוכלו לנקוט באסטרטגיות קידום אתרים בכדי להרחיב את החשיפה הקיימת לקהל היעד הנוכחי וכן הלאה. אולם לפני שאתם נושמים עמוק וקופצים אל המים הצוננים, עצרו לרגע וענו לעצמכם על השאלות הבאות:

  1. האם המותג שלכם מספיק חזק?

המיתוג שלכם הוא הסכום של התפיסה של הלקוחות את העסק שלכם יחד עם הציפיות שהם מפתחים מן הערכים שאתם משדרים אליהם. מותג חזק הוא הרבה יותר מלוגו או סלוגן, אלא מכלול שלם של ערכים, תחושות ורגשות. ככל שהמותג שלכם חזק יותר, כך העסק שלכם חזק יותר. ככל שהעסק שלכם חזק יותר, כך המותג שלכם מתחזק.

בנוסף למיתוג חיצוני כלפי הלקוחות, במהלך שקילת מהלכי התרחבות ראוי לבחון את המיתוג הפנימי של העסק. זאת תוך סקירה, בחינה ולעיתים גם הגדרה מחדש של חזון העסק, התרבות הארגונית שלו, הזהות הארגונית וכן הלאה. אם העובדים בעסק מבינים ויודעים מהי החברה, מהן שאיפותיה, מה מבדל אותה מהמתחרים וכיצד היא פועלת על מנת להצליח, אזי המיתוג הפנימי שלכם איתן.

איך זה קשור למהלכי התרחבות? מחקרים מראים כי בחברות מצליחות שביצעו מהלכי התרחבות באופן מוצלח הן כאלה שבהן קיים מתאם בין המיתוג החיצוני והמיתוג הפנימי. עסק יציב הן מבפנים והן מבחוץ הוא עסק שבשל לצמיחה.

  1. האם יש מנוע צמיחה לעסק?

לא ניתן להתרחב מבלי שיהיה מנוע צמיחה כלשהו מאחורי העסק, כזה שיחולל שינוי כלשהו באופיו של העסק הקיים. מנוע צמיחה שכזה יכול להיות הטמעה של טכנולוגיה חדשה, שדרוג של קו מוצרים קיים באופן שיביא ללקוחות סוג חדש של תועלת, ניצול טרנד חדש בענף לפני שהמתחרים מספיקים לעשות כן וכדומה.

בכל מקרה, מנוע הצמיחה חייב להיות ייחודי לכם, משהו שהמתחרים לא יכולים לחקות (או לפחות לא בקלות יתרה). כדאי גם לזכור ששימוש לא מיומן או לא מושכל במנוע צמיחה עלול להשיג את התוצאות ההפוכות ולפגוע בעסק הקיים – ולפיכך מוטב לנסות ולהגדיר יותר ממנוע צמיחה אחד, על מנת לפעול במספר אפיקים מגוונים באופן מקצועי ונבון ככל האפשר.

  1. האם העסק מסוגל לתמוך בהתרחבות?

עסק יציב הוא עסק שפועל באופן יעיל ובאיכות עקבית. ללא קשר הכרחי למספר השנים בהן הוא קיים, עסק כזה מתחיל להיות יעיל כאשר הוא מצליח לייצר מנגנון שמספק ללקוחותיו תועלת.

כאשר מגיעה שאלת ההתקדמות לשלב הבא, עליכם לשאול את עצמכם האם המנגנון הקיים כרגע בעסק שלכם מסוגל להמשיך ולפעול באופן המשומן והיעיל שבו הוא פועל כעת גם כאשר העסק יתרחב, וכן האם הוא מסוגל לפק תמיכה בהתרחבות, כלומר לשלב באופן אפקטיבי בין מנועי הצמיחה למותג ולהבטחות הטמונות בו.

סיכום

אם עניתם בחיוב על השאלות שפורטו לעיל, דהיינו יש לכם מותג פנימי וחיצוני חזק, מנוע צמיחה פוטנציאלי טוב (ועדיף יותר מאחד), ויש לכם אפשרות לספק תמיכה ניהולית ותפעולית למהלך, הרי שאתם והעסק שלכם נמצאים במסלול הנכון לצמיחה. זה הזמן לפנות אל מהלכי קידום אתרים או הרחבת קו המוצרים והשירותים שלכם וכדומה. אם עניתם בשלילה לאחת או יותר מן השאלות, הרי שכעת אתם יודעים באילו נושאים עליכם לטפל בטרם תוכלו לפתח את העסק שלכם הלאה.

מאמרים נוספים

מיתוג

איך למתג את העסק שלכם?

מיתוג הוא אסטרטגיה שיווקית שעוזרת לבדל את החברה שלך מהמתחרים. חשוב שלחברה שלך תהיה זהות מותג ברורה שמבדילה אותך

מיתוג עסקי GPS לעסקים

מיתוג עסקי

כמעט כל אחד שמע או מכיר את המושג "מיתוג עסקי" אך מעטים מאוד מבינים את המשמעות העמוקה והתרומה הרבה

עיצוב-אתרים-GPS-לעסקים

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עם GPS לעסקים  עדיין מתלבטים אם לבנות אתר לעסק? אנחנו יכולים להבין את הסיבות להתנגדות. אתם עשויים

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos