03-5792920

כיצד לבחור משרד פרסום ומה תפקידיו

בחירת משרד פרסום

משרד פרסום טוב יחשוף את המסרים שלך להמונים

כמעט כל משרד פרסום בישראל פועל כיום בשיתוף פעולה עם אחד משלושת משרדי הפרסום הגדולים בעולם: IPG, WPP Group או Cordiant Communication Group.

שרד הפרסום הראשון בישראל החל לפעול בשנות השלושים, כאשר בתחילת שנות ה-80 עדיין היה התחום מצומצם ופעלו בישראל משרדי פרסום בודדים בלבד בהם:משרד פרסום דחףמשרד פרסום טל אריאליומשרד פרסום בינג דניאל. סטאטוס קוו זה פינה את מקומו לתחרות שהלכה וגברה עם הקמת ערוץ 2, ערוץ הטלוויזיה המסחרי, באוקטובר 1986.

התחום הלך וגדל כאשר פרסומאים ותיקים פרשו מהמשרדים הגדולים וכל אחד הקים משרד פרסום מתחרהמשרדי פרסום בינלאומיים ראו את השינוי ופתחו פעילויות בישראל גם כן (הסכמי שיתוף פעולה או רכישת משרדים קטנים שהפכו לנציגויות). כיום פועלים בישראל משרדי פרסום רבים, להלן  רשימת משרדי פרסום.

איך בוחרים משרד פרסום טוב?

משרד פרסום טוב יספק ללקוחותיו שלל שירותים, בהם: מחקרי שוק ומחקרים שיווקיים, בחירת מסרים פרסומיים, ניסוח מסרים באופן קריאטיבי הן מבחינה מילולית והן מבחינה גרפית, ולבסוף יפיק את הקמפיין וידאג להפצתו.

איך עובד משרד פרסום על שלל מחלקותיו

כל משרד פרסום בנוי ממספר מחלקות ותחת כל מחלקה בעלי תפקידים שונים:
  •  מחלקת לקוחות, כשמה כן היא, מקיימת את הקשר הישיר של משרד הפרסום עם הלקוח ומתאמת בין יתר המחלקות במשרד. במחלקה עובדים תקציבאים (אחראים על לקוח) ומעליהם ראשי צוותים הנקראים סופרווייזרים.
  •  מחלקת לקוחות, כשמה כן היא, מקיימת את הקשר הישיר של משרד הפרסום עם הלקוח ומתאמת בין יתר המחלקות במשרד. במחלקה עובדים תקציבאים (אחראים על לקוח) ומעליהם ראשי צוותים הנקראים סופרווייזרים.
  •  מחלקת קריאיטיב אחראית על ניסוח המסרים בצורה יצירתית ועל העיצוב. במחלקה עובדים רעיונאים (קופירייטרים) וארט דירקטורים.
  •  מחלקה נוספת הינה הסטודיו בו עובדים הגרפיקאים על המסרים שבחרו הפלנרים.
  •  מחלקת המדיה רוכשת זמן מסך ושטח פרסומי מערוצי התקשורת השונים. במחלקה זו שני בעלי תפקידים, מדיה פלנר שמתכנן את הדרישה למדיה על פי פילוחי השוק, והקניין (מדיה בייר), אשר רוכש בפועל מערוצי התקשורת את מועדי השידור.
  •  מחלקת הפקה אשר מפיקה בפועל את הפרסומות.
  •  מחלקות נוספות – כמו בכל חברה, גם במשרד פרסום יש כמובן מחלקת חשבונות, אדמיניסטרציה והנהלה. 

איך עושים קמפיין פרסומי?

על פי רוב התהליך מתחיל בפניה של לקוח למשרד פרסום בבקשה ליצור קמפיין פרסומי, וזאת בשל השקת מוצר חדש, לצורך חיזוק התודעה הציבורית והמותג, במסגרת חדירה לשווקים חדשים או כל סיבה אחרת. הלקוח מציג למחלקת הלקוחות במשרד הפרסום את דרישותיו וצרכיו וכן את היעדים שהיה רוצה להשיג. לאחר מיכן תבצע מחלקת האסטרטגיה מחקרי שוק ותבחר מסר שאמור להשיג בצורה הטובה ביותר את דרישות הלקוח אל מול קהלי היעד שנבחרו. מחלקת האסטרטגיה תציג למחלקת הקריאטיב את התוצאות וזו תנסח את המסר באופן יצירתי וקליט. לאחר שהסטודיו יעצב את במסרים, יחזור משרד הספרום ללקוח ויציג לו את תוצאת הביניים לקבלת אישור. עם קבלת האישור יועברו הנתונים למחלקת המדיה אשר תבחר אילו מדיות יש לרכוש ותנחה את מחלקת ההפקה להפיק את הפרסומת הסופית. לאחר עליית הפרסומת לאוויר, תשוב מחלקת האסטרטגיה (פלנינג) ותקיים מחקרי שוק לבחינת אפקטיביות הקמפיין על מנת שמשרד הפרסום יוכל להציג ללקוח את ההצלחה הגדולה.

תמורות ומגמות בתחום משרדי הפרסום

בתקופה האחרונה אנו עדים למספר מגמות בתחום משרדי הפרסום: נראה כי ממשיכה המגמה לריבוי שיתופי פעולה של משרדי פרסום מקומיים עם משרדי פרסום זרים, ניכרים שיתופי פעולה בין משרדי פרסום לבין חברות מדיה אשר רוכשות “ספוטים” במרוכז ומוזילות את העלויות למשרדי הפרסום, ניכרת מגמה של גידול במספר משרדי פרסום המוכוונים לתקציבי פרסום באינטרנט – משרדים אלו נקראים משרדי קריאיטיב, גדל גם מספרם שלמשרדי מיתוג אשר מתמחים בתכנון אסטרטגי של פרסום ולא בהפקת הפרסומות בפועל, ולאור התחרות הגדולה, ניכרת מגמה של התמחות נישה בקרב משרדי הפרסום כלומר משרד פרסום אחד מתמחה בתקשורת בעוד שאחר מתמחה ברשתות שיווק.

מאמרים נוספים

משרד פרסום

משרד פרסום לעסקים קטנים – איך להצליח בגדול?

אלפי עסקים בישראל מוצאים את עצמם בסביבה מאתגרת בכל יום. התחרות, החשיפה, הצורך להגדיל את ההכנסות והרצון להרחיב את

משרד פרסום תל אביב

משרד פרסום בתל אביב – מובילים עסקים לתוצאות

מזמזמים ללא הרף את השיר הקליט ששמעתם במהלך הפרסומות? שוקלים לעבור לבנק אחר כי הקריין החייכן עם החליפה הצליח

קמפיין פרסומי בגוגל

קמפיין פרסומי בגוגל

קמפיין פרסומי בגוגל – היתרונות  היום אין בעל עסק שלא מכיר את יתרונות הפרסום ברשת האינטרנט ויתרונות הפרסום בגוגל.

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos