077-2305121

על פרסום בגוגל ומחקר מתחרים!

לפני קיומו של העולם הדיגיטלי מחקר מתחרים יכול היה לכלול חוקר פרטי וערימת זבל. מהזבל הזה (שלא נגרס) אפשר היה ללמוד הרבה על המוצר החדש (המתחרה) על התוכניות לעתיד ועל תוכניות הפרסום. היום השקיפות והחשיפה ברשת הם אמצעי של כל משרד פרסום לדעת על המתחרים של הלקוחות שלו ולעשות את זה במקצועיות ובאלגנטיות.

משרד פרסום

גם לפני שעושים ללקוח קמפיין פרסום בגוגל, חשוב לגבש אסטרטגייה וקונספט שיווקי אחרי שמבינים מה המתחרים עושים בפרסום. לא צריך להיות דומים להם, אבל צריך לדעת לעשות את זה מקורי ונכון.

בלבול בין מותגים עלול לגרום לנזק אמתי, לכן חשוב מאוד ליצור בידול בולט כדי שהגולשים לא יתבלבלו בין פרסום בגוגל שאתם עושים לבין פרסום בגוגל שעושים המתחרים שלכם.

בוקר טוב מתחרים יקרים!

מחקר מתחרים חשוב לכל משרד פרסום דיגיטלי עבור הלקוחות שלו. מעשייה ופרסום בגוגל או בפייסבוק של המתחרים, אפשר ללמוד מה עובד ומה לא עובד לגבי מוצר מסוים.

מחקר מתחרים אגב עושים גם לגבי מוצרים שאינם קיימים כדי לבחון ולבדוק את השוק. זהו נוהל קבוע היום של יצרנים שמעוניינים לפתח מוצר מסוים ורוצים לבדוק קודם את השוק.

הפעילות הפרסומית והשיווקית של המתחרים שלנו ברשת, יכולה לתת לנו מושג על מה נכון ומה לא נכון לגבי הלקוח שלנו, ולא לשחזר אלא ללמוד מטעויות של אחרים.

מחקר מתחרים עושים בדרך כלל לפני עלייה של פרסום בגוגל או אירוע מכונן אחר בחייו של מותג, אבל כדאי להיות מעודכנים כל הזמן משום שעולם הפרסום הדיגיטלי משתנה כל הזמן, מציע כלי פרסום ופלטפורמות חדשות, ואתם חייבים לדעת במה משתמשים המתחרים שלכם לפני שתעשו את הטעויות שהם אולי יעשו.

איך מאתרים את המתחרים?

כדי לעשות מחקר מתחרים לא צריך את כולם מספיק חמישה, שישה כדי להבין מה הולך בתחום.

ראשית ניכנס לגוגל כדי לראות אם הם עושים פרסום בגוגל וכך נוכל להגיע אליהם. נבדוק גם בפייסבוק.

נקליד את מילות המפתח הרלבנטיות לחיפוש המתחרים. נתייחס רק לתוצאות האורגניות.

נחפש אותם בפייסבוק נגד כלי החיפוש וגם בהקלדת מילות המפתח. נחפש אותם על כמה מילות מפתח וכמה ביטויים.

מה האתר שלהם אומר עליהם?

לכל אתר יש מודל עסקי. המודל הזה זה השירות או המוצר שהאתר מציע. לא כל המתחרים יציעו את אותו דבר. חלק מהם יציעו עוד משהו או פחות משהו ולכן על משרד הפרסום הדיגיטלי להתרשם מהמודל העסקי של כמה מתחרים, להבין מה הייחוד שלהם ולהבין מה הייחוד והשונות של הלקוח שלהם.

לפי המודל העסקי ניתן יהיה להבין לאיזה קהלי יעד פונה האתר ומהם דרכי השיווק שלו. אם הוא הגיע להצלחות, נוכל ללמוד ממנו.

מלבד מידע שעולה מתוכן האתר עצמו על קהלי היעד, לפייסבוק למשל יש כלי שנקרא Audience Insights אשר באמצעותו נוכל להזין שמות של מתחרים, וייתכן שפייסבוק יאפשר מידע וגישה לנתונים שלהם.

דרך קמפיין פרסום בגוגל למשל, אפשר ללמוד הרבה על גיל המוצר או המותג, המצב רוח שהם אוהבים לייצר ולפי זה הרבה פעמים גם גיל קהלי היעד שלהם.

מהם המוצרים או השירותים שהמתחרה מציע?

  • מהו טווח המחירים שלו. מבצעי מכירות, הנחות ועוד.
  • האם יש לו אתר מכירות מקוון וגם חנות פיסית.
  • מהי האסטרטגיה התדמיתית שלו.
  • מיהו קהל היעד שלו?
  • האם הוא משתמש בדפ נחיתה?
  • האם הוא עושה פרסום בגוגל או בפייסבוק או בשניהם יחד?
  • כמה גולשים מגיעים לאתר שלו מדי חודש.
  • מהי רמת התכנים באתר שלו?
  • מהי חווית המשתמש באתר של המתחרים
  • מהי פעילות המתחרים בערוצים כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם.
  • האם הוא גם עושה פרסום במייל?
  • האם הוא עושה רימרקטינג?
  • האם הוא משתמש בטירגוט?

מאמרים נוספים

אחסון אתרים

אחסון אתרים – בחירה מקצועית

מחיר הוא תוצר ישיר למה שאתה מקבל. אפשר לבנות אתר בגרוש וחצי וגם לעשות לו אחסון אתרים בחו"ל אבל

משרד פרסום

משרד פרסום ומיתוג

תהליך של מיתוג זה דבר שכל מוצר חייב לעבור היום, בעולם של מותגים. היום מה שאיננו מותג, לא נחשב

משרד פרסום -מסעו של הלוגו

משרד פרסום -מסעו של הלוגו

עוד לפני שקראו לזה לוגו, עוד בזמן העתיק כאשר בני הכפר היו מציגים את מרכולתם בשוק המרכזי, הם דאגו

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos