077-2305100

השילוב הקדוש של שיווק ופרסום

האם שיווק ופרסום זה אותו דבר? מה בעצם ההבדל בין שיווק ופרסום ואיך משלבים בין שני הכלים הללו? הבלבול שבין שני מושגים אלו הינו טעות נפוצה אותה נפתור במאמר זה ונסביר כיצד יש לשלב בין השניים בדרך להצלחה עסקית ומיצוי הפוטנציאל.

שיווק ופרסום

מה ההבדל בין שיווק ופרסום ואיך משלבים בין השניים?

שיווק מהו?

שיווק הינו כלל הפעולות העסקיות אשר נוקט בהם העסק למטרת מכירת מוצריו ושירותיו וכן בהגדלת הביקוש בקרב הלקוחות לטובין ושירותים אלו. נהוג לשייך את תחום השיווק לעולם העסקים אולם עקרונות השיווק הינם אוניברסאליים ופועלים בכל צורת שיווק – לדוגמה: שיווק פוליטי ושיווק עצמי.

פרסום מהו?

פרסום הינו הכלי של העסק להפיץ את מסריו, מוצריו ושירותיו, בקרב לקוחות פוטנציאליים באמצעות תקשורת המונים. מטרת הפרסום היא בראש ובראשונה להגביר מודעות. מעבר להפצת המסרים, משמש הפרסום גם לעדכון קהל היעד בשינויים, לשכנע את הצופים ולחרוט את המידע בזיכרונם, לתזכר אותם לאחר זמן מה, להשפיע על דעות ועמדות ולעיתים אף להניע את הצופים לביצוע פעולה רצויה.

מהם ההבדלים העיקריים שבין שיווק ופרסום

כפי שתואר, מטרותיהן העיקריות של שני התחומים אינן חופפות. מעבר לכך, בעוד שפרסום הינו תהליך אשר פונה לקהל היעד באמצעות תקשורת המונים, שיווק משתמש השיטות אישיות יותר ואף בחלקן מבוצעת התקשורת ישירות עם הצרכן הסופי. לאור האמור, הדעה הרווחת היא שערוצי השיווק השונים נתפסים כאמינים יותר בהשוואה לכלי הפרסום הנתפשים כבעלי אמינות נמוכה. יכולת השליטה והבקרה במסגרת פרסום גבוהה ביותר בניגוד למהלכי שיווק. עלויות הפרסום יקרות בצורה משמעותית מעלויות השיווק.

איך משתמשים בשיווק ופרסום יחד לקידום העסק

שיווק ופרסום משלימים זה את זה. הדבר  בא לידי ביטוי ביתר שאת כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים שם משימות השיווק והפרסום מבוצעות על ידי אותו בעל תפקיד. כפי שתואר, מטרת העל של הפרסום הינה להגביר את המודעות של הציבור בנוגע למותג, למוצר או לשירות. הגברת המודעות הינה צעד בונה לקראת פעולות השיווק אשר תפקידן לקדם את המכירה בפועל של המוצרים והשירותים. בצורה זה משלימים הפרסום והשיווק האחד את השני ורק שילוב נכון של שני כלים אלו יכול להביא את הארגון לכדי מימוש הפוטנציאל העסקי. באנלוגיה לעולם האומנות והציור, פעולת הפרסום מכינה את הקרקע לעבודת אנשי המכירות ודיילות השיווק ממש כשם שפעולת הצביעה של הקנבס בצבעי יסוד מאפשרת לצייר ליצור את הציור עצמו. לאחר עבודת אנשי המכירות בשטח, פעילות שמקבילה לציור האובייקטים אותם בחר האומן, מבצעים פעולות שיווק ממוקדות כגון דיוור ישיר וטלמרקטינג, המקבילות לגימור והוספת הפרטים המדויקים בציור – קווי החלונות ופרטי העלים בעץ.

דוגמה: חברת משקעות קלים מעוניינת לחדור לשוק חדש או להגדיל את מכרותיה בשוק קיים. ראשית עליה לתכנן מהלכי פרסום אשר יביאו את המותג לתודעת הציבור ואף יקשרו בין רגשות מסוימים של קהל היעד, למשל רעננות, ובין מוצר ספציפי אותו מעוניינים לקדם. עתה, משהשיגו חשיפה תודעתית בציבור, יש על החברה לנקוט פעולות שיווקיות על מנת לקדם את המכירות בפועל. פעולות מסוג זה יכללו הצבת מכונות אוטומטיות בכל מגרשי הכדורגל ומוסדות הלימוד, מתן הנחת כמויות לפיצוציות על מנת ליצור להם מניע לקדם את המוצר הזה על פני המתחרים והפעלת דיילות מכירה שיחלקו דוגמיות בסניפי הסופרים.

ברור כי הצלחת פעולות השיווק תלויה רבות במידת הצלחת קמפיין הפרסום, ומין הצד השני, ללא תוכנית שיווקית אקטיבית, לא יוכל קמפיין הפרסום לבדו לקדם את מכירת המוצר.

מאמרים נוספים

שיווק רשתי

מהו שיווק רשתי בישראל?

עלינו לזכור כי כל עסק צריך למכור את מוצריו ולעשות זאת כמה שיותר וזאת בכדי להגיע אל כמה שיותר

אסטרטגיות שיווק

מדוע אסטרטגיות שיווק הוא הכלי החשוב ביותר שעומד לרשות מנהל בעולם העסקים המודרני?

העולם העסקי הוא עולם של טורפים, מי ששומר על צמחונות בעולם זה סביר מאוד להניח כי במהרה ייטרף על

קידום אתרים באינטרנט

כיצד קידום אתרים יכול למתג אותך ברשת?

לכל בעל עסק יש מטרה אחת ברורה: שכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יכירו את העסק, את השירותים והמוצרים שהעסק מציע

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos