03-5792920

טלמרקטינג לעסקים – מוכרים לכם יותר

טלמרקטינג

השנה היא 1998, יום ראשון אחר הצהריים, הטלפון הקווי בבית מצלצל. (כן, פעם היה דבר כזה.) אתם עונים לטלפון ומן הצד השני נציגה אדיבה מנסה לשכנע אתכם למה כדאי לכם לעשות מנוי לחברת הימורים מסוימת, כזו שתשנה את המזל שלכם לנצח.
ביום אחר נציג מיומן מרעיף עליכם מידע לגבי חברת ביטוח חדשה, שממש כדאי לכם להירשם אליה – אם אתם רוצים לחיות על בטוח כמובן.
אם המסע בזמן הזה הזכיר לכם נשכחות, זה כנראה לא במקרה. שיטת השיווק הישירה הזו נקראת טלמרקטינג, היא הייתה שם לפני עידן הניוזלטר והמייל השיווקי, ובוודאי שלפני קבלת ה-SMSים השיווקיים לנייד. היא אחת משיטות השיווק הנפוצות ביותר, שרק משתפרת עם השנים.
טלמרקטינג מה זה? למה כדאי להשתמש בשיטה הזו, ואיך זה יכול לעזור לעסק שלך למכור יותר?

מה זה טלמרקטינג לעסקים?

טלמרקטינג הוא תהליך מכירתי שנעשה צורה ישירה, שבה נציגים מתקשרים ללקוחות פוטנציאלים כדי לשווק או למכור להם מוצר או שירות. השיחה ברוב המקרים היא יזומה מתוך בית העסק ולא מגיעה מהלקוח, והמטרה העיקרית שלה היא להגדיל את נפח הלקוחות / מכירות בעסק.
ישנם מקרים בהם משתמשים בשיטה זו ללקוחות שהתעניינו בשירות/ מוצר, ופנו באחד מערוצי השיווק לחברה (לידים) והשיטה עוזרת לקדם את התהליך המכירתי ע"י מתן מידע נרחב יותר, מענה אנושי, קידום התהליך ועד סגירת המכירה.
טלמרקטינג לעסקים קטנים יכול להועיל במספר מקרים כמו:

        החדרת מוצר חדש לשוק / מיתוג

        תיאום פגישות

        ביצוע משוב וסקרים

        טיוב נתונים

        הגדלת המכירות

מהם היתרונות העיקריים בטלמרקטינג לעסקים?

1)     לקוחות חדשים – שיטה זו מאפשרת להגיע לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים, כאלה שלא שמעו על השירות / מוצר, או משתמשים במתחרים שלכם. בעזרת שיחה מקצועית ומתן מידע רלוונטי, ניתן לגרום ללקוחות חדשים להתעניין ואף להשתמש בשירות או במוצר שיש לכם להציע.

2)     מיתוג טלפוני – המוצר שלכם לא מוכר בשוק? המותג שלכם לא מצליח לבלוט? בעזרת מיתוג טלפוני עם הסבר מקצועי ומיומן תוכלו להדגיש את היתרונות של המוצר שלכם, להדגיש מה הערך המוסף, הייחודית שלכם, מה יש לכם ולמתחרים אין ולמה כדאי לקנות דווקא את המוצר שלכם.

3)     הגדלת המכירות – יש פער משמעותי בין לקוח שמתבלט עם עצמו בין דפי האינטרנט ותוהה אם לקנות את המוצר שלכם (או של חברה אחרת), לבין לקוח "חם" שכבר נמצא אתכם על הקו, מדבר עם נציג אנושי עם יכולות שכנוע מצוינות, מקבל תשובות ומרגיש בטוח יותר. טלמרקטינג זו שיטת מכירה מנצחת, עם סיכויי הצלחה גדולים, כשהם נעשים נכון.

4)     שיפור המכירות וניתוח – להבדיל משיטות שיווק אחרות, בטלמרקטינג יש אפשרות לשמוע בזמן אמת מה הלקוח צריך, מה מפחיד אותו, מה גורם לו להתלבט או להתנגד, ומכאן לספק מענה בצורה עניינית ומקצועית, ואף ללמוד ולשפר את המכירה / מוצר/ שירות ולבנות אסטרטגיה ובניית תסריט שיחה ממוקד ויעיל יותר.

5)     קשר אישי ואנושי – להבדיל משיטות שיווק אחרות, שיחות טלפוניות עוזרות לשפר את הקשר עם הלקוחות, לבנות אמון ולהבין את הצרכים האמיתיים שלהם, בלי בוטים, או רק דקלום של טקסטים כתובים מראש.

שירותי טלמרקטינג לעסקים – איך עושים את זה נכון? 

אם חשבתם שמספיק להציב את העובדת המסורה שלכם מול הטלפון, בין אם היא המזכירה או אשת השיווק שלכם, כדי לבצע מספר שיחות ללקוחות ביום, כדאי שתחשבו שוב.
עסקים שבוחרים לקדם את עצמם בשיטה זו ומעדיפים לחסוך, עלולים לגלות שהשיטה הזו לא עובדת כמו שהם חשבו.
עובד יכול להיות מצוין במה שהוא עוסק כרגע, אך לא בהכרח בעל מיומנות וידע לבצע שיחות שיווקיות ומכירות. מעבר לזה, ריבוי משימות וחוסר התמקדות עלולים לפגוע ברמת היעילות והתפוקה, לגרום לבלבול בין התפקידים ובכך לפספס את כל המטרה.
לעומת זאת, מוקד מכירות חיצוני מאפשר לבית העסק ולצוות העובדים שלו להתמקד במה שהם טובים בו, בזמן שאנשי מקצוע מיומנים משווקים ומוכרים את העסק שלהם בצורה מקצועית, ואף מנהלים את מוקד המכירות בצורה אופטימלית.
מוקד טלמרקטינג יכול להיות חלק בלתי נפרד משירות לקוחות, לאפשר לזמן פגישות, לרשום הודעות, ולענות על שאלות של לקוחות.

מהם היתרונות בשימוש בשירותי מוקד מכירות חיצוני?

        מיקוד – חברת מכירות חיצונית מתמקדת בדבר אחד – למכור את המוצרים שלכם בטלפון. היא לא מתעסקת בתפקידים אחרים ולא מתערבבת עם מחלקות אחרות, כך שהיא ממוקדת במטרה אחת בצורה יעילה.

        מקצועיות – שיטת המכירה בטלפון דורשת מיומנות מכירתית גבוהה במיוחד מצד הנציגים, היכולת לעמוד מול שאלות מרובות ולנתב את השיחה בצורה עניינית, היכולת לענות להתנגדויות, לבנות תסריט שיחה מתאים ולדעת כיצד להתמודד מול סיטואציות רבות, במטרה לסיים את השיחה במכירה מוצלחת.

        ניהול – אם החברה רוצה לנהל מספר עובדים שיבצעו שיחות מכירה, ברוב המקרים היא לא תגייס מנהל רק עבור המשימה הזו, לעומת חברה חיצונית שמנהלת את מוקד המכירות ואנשי המכירות, דואגת לצוות העובדים ולרווחת בית העסק. 

        חסכון בכסף – במקום לשלם לעובד שישב במשרד שלכם וינסה למכור את המוצרים שלכם, מוקד שירות חיצוני חוסך מכם את עלויות העובד וכל הנלווה לכך, כך שאתם מקבלים שירות ממוקד, מקצועי, יעיל ובדיוק עבור השירות שאתם צריכים.

מערכת CRM – ניהול בצורה חכמה

מערכת– CUSTOMER RELATIONSHIP MARKETING  CRM זהו כלי המאפשר לנהל את מערך המכירות ושירות הלקוחות בחברה בצורה חכמה ומסודרת. המערכת מציגה את המידע הרלוונטי בכל הנוגע לאיסוף לידים, סטטוס טיפול, פולו – אפ הנדרש, בעיות או סגירת מכירה ותשלום.
כל המידע מוצג בצורה נוחה ונגישה ומאפשר סנכרון בין שאר אנשי הצוות או המחלקה, מאפשר לעובדים לשתף מידע ולחלוק את השירות, לגבות מידע חשוב, לאתר לקוחות ולאחסן מידע לאורך זמן, וכד'.
המערכת מאפשרת ליצור אוטומציות ולחסוך בזמן ובכסף, בכך שהיא מייצרת תקשורת המונית לקהל נרחב, שאותו ניתן למקד ולצמצם בשיחות פרטניות וממוקדות יותר בהמשך.
חברת מכירות במיקור חוץ נעזרות במערכת CRM, וזאת כדי לשפר וליעל את שיטת המכירות בצורה נוחה וחדשנית יותר.
ניתן להשתמש במערכת גם ככלי שיווקי לשימור ולהגדלת מעגל הלקוחות, לשלוח ללקוחות הודעות שיווקיות, ניוזלטר, דפי נחיתה מכירתיים שלא דורשים שיחה טלפונית ועוד.

 

שלבי המכירה בטלמרקטינג – איך זה עובד?

  •       חזרה ללקוח שהתעניין / יצירת שיחה חדשה – הצגת כל המידע הנדרש ללקוח, מתן מענה מקצועי, אדיב וסבלני שיעביר את תחושת הביטחון ללקוח, יגרום לו להתעניין יותר ולהבין את המוצר טוב יותר, כל זאת תוך שימוש בתסריט שיחה מותאם למצב ולצרכי הלקוח.
  •       הצעת מחיר – שליחת הצעת מחיר בצורה מקצועית ללקוח שהביע התעניינות או בעל פוטנציאל לרכישת המוצר.
  •       מעקב – ביצוע פולו אפ בעזרת תוכנת CRM כדי שלקוחות לא "ילכו לאיבוד", תוך שימוש במידע שנשמר במערכת, כולל שיחות, מידע והתלבטויות שהלקוח הביע בעבר, וכל מה שצריך כדי לקדם את העסקה לכיוון המכירה.
  •       סגירת העסקה – שלב סגירת העסקה מול הלקוח, תיעוד המידע, כולל מחירים וכל הנדרש.
  •       שימור לקוחות – שמירה כל המידע על הלקוח במערכת, כדי לאפשר לשמור על לקוח קיים בחברה, להתייחס אליו בעתיד למטרות שיווקיות אחרות, לטפח את הקשרים וליצור נאמנות. מיקור חוץ שירות לקוחות מאפשר לתת יחס אישי ואנושי יותר ללקוח בעתיד, באופן מותאם שעונה על צרכיו.

רוצים להגדיל את המכירות שלכם באופן משמעותי ?

חברת GPS לעסקים מעניקה בפיתוח מערכי שיווק טלפוני בהקמת מוקד שיווקי ובניהולו באתר הלקוח וכן בשירותי טלמרקטינג מקצועיים לעסקים, עם שירות יוצא מן הכלל, איכותי ומקצועי.
החברה מספקת תמיכה מלאה לבתי עסק רבים ומגוונים, עם צוות מנוסה ומיומן, ובכך מסייעת לעסקים להתמקד בקהל לקוחות רלוונטי, לחסוך בעלויות מיותרות ולהגדיל את כמות המכירות והלקוחות באופן ניכר.
למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר כבר עכשיו ונשמח לייעץ לכם ולהתאים לכם את השירות המושלם!      

מאמרים נוספים

אסטרטגיית מכירות

אסטרטגית מכירות – תמונת הניצחון

אסטרטגית מכירות – תמונת הניצחון הגעתם לשלב האחרון והמכריע בתהליך המכירה, הצלחתם לגרום ללקוח לקנות את המוצר! אבל אתם

תסריט שיחה

תסריט שיחה – מה הסטורי שלך?

תסריט שיחה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהמערך המכירתי וההסברתי של העסק, כאשר מאחוריו עומדת אסטרטגיה מתוכננת היטב, עם

פולו אפ

פולו אפ – עוקבים בהצלחה

כל מי שעוסק בתחום המכירות יודע, שתהליכי מכירה מורכבים ממספר שלבים, ואחד מהשלבים החשובים ביותר זהו שלב המעקב, או

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos