03-5792920

מיקור חוץ הייטק – הדרך להגיע לפסגה

אוטסורסינג

חברות ההייטק בישראל נמצאות בתוך סביבה מאתגרת שמתפתחת כל הזמן, ועומדים מול לא מעט אתגרים מורכבים. ככל שהחברה שואפת לצמוח ולגדול יותר, כך גם נדרשות ממנה התאמות מקצועיות ומומחיות רבה בתחום.
חברות מיקור חוץ הייטק זה הפתרון האידאלי עבורן, ולכן הייטקיסטים רבים פונים לגורמי חוץ מקצועיים על מנת ליישר קו, להתמקצע ולבצע את המשימות באופן מקצועי ויעיל.
אם כך מה זה אאוטסורסינג? תהליך שבו כל חברה יכולה להעביר את הפעילות שלה לחברה חיצונית, להיעזר בשירותים שלה ולשפר את היכולות שלה, מבלי להעסיק אותה בחברה שלה.
השימוש יכול להיות פנימי כמו שירות לקוחות, פיתוח תוכנה או שירות טכנולוגי, ויכול להיות חיצוני כמו: שיווק, מכירות, טלמרקטינג, עיצוב, מיתוג ועוד.

להבדיל משיטת payroll קרי להחזיק עובדים בשכר , שיטת outsourcing מאפשרת לחברת הייטק ליהנות משירות מקצועי ביותר, מבלי להעסיק בשכר ביחסי עובד מעביד את איש המקצוע או אנשי המקצוע בחברתה.
אך זהו לא היתרון היחידי, היא יכולה להשתמש באיש מקצוע ספציפי עבור פרויקט מסוים לזמן מוגבל, ואז להיעזר באיש מקצוע אחר, שימלא תפקיד אחר בחברה.
את כל השירותים הללו מקבלים מחברת מיקור חוץ, שבמרבית המקרים מתחמה במגוון רב של תחומים ומעניקה פריסה רחבה לעסקים, ע"י צוות מיומן, מוכשר ומקצועי.
        
השיטה תפסה תאוצה בקרב עולם ההייטק בשנים האחרונות, והיא פועלת בשיטה שבה החברה מעבירה משימות או תחום מסוים לגורם חיצוני, כאשר הם מגדירים יחדיו יעדים ותוכנית עבודה מסודרת ומתוכננת.
שימוש בחברה למיקור חוץ מאפשר לחברת ההייטק להתמקד בפיתוח המוצר ובהצלחה העסקית, תוך חסכון במשאבים, אנרגיות, זמן וכסף.

Outsourcing? – זה הכי IN שיש

חברות הייטק רבות השכילו לפתוח את הראש ואת דלת המשרד שלהן וכיום הן ונעזרות בשירותי אאוטסורסינג – הודות למספר יתרונות עיקריים:

1)     חסכון בזמן ובכסף – ומי לא רוצה לחסוך בעלויות? במקום להתעסק בתהליך לגיוס עובדים שיכול לקחת מספר חודשים, אין סוף ראיונות, סינונים, בדיקות רקע, התלמדות והכשרת העובד – חברת ההייטק מקבלת מחברת האאוטסורסינג עובד בשל, כשיר ומקצועי, שיכול לבצע את העבודה הנדרשת, ולעלות להם הרבה פחות.
מעבר לזה, עם חברה חיצונית אין קשרי עובד ומעביד, אין צורך לשלם לעובד מעבר לשעות שנסגרו מראש, לפטר אותו, להחליף אותו, להתמודד עם בעיות אישיות, או לשלם על הוצאות משרדיות וטכניות עבורו.

2)     מומחיות – כדי להצליח בתחומי ניהול ספציפיים נדרשת מומחיות בתחום. חברות הייטק הן עסק דינמי עם דרישות גבוהות, כך שבמקום לגייס הון אנושי לניהול הפעילות, הן זוכות לקבל עובדים או מנהלים מומחים שיכולים לשנות ולשפר את כל תהליכי החברה, למצוא פתרונות מידיים ולייעל את העסק כולו.
מעבר לזה, לא תמיד קל למצוא בעל מקצוע מיומן ואמין בתחום שחברת ההייטק מתמחה בו, וחברות מיקור חיצוני כבר מנוסות ובקיאות בתחום, ומסוגלות להעניק את התמיכה הנדרשת בין אם זה תגבור זמני או למשך תקופה ארוכה.

3)     מיקוד – הפתרון אידאלי ביותר כאשר חברת ההייטק זקוקה לעובד או שירות מסוים לפרק זמן מוגדר או קצר, ואין טעם לגייס עובד שכיר לשם כך. חברת אאוטסורסינג יכולה בקלות "לסגור את הפינה" ולשבץ את איש המקצוע מטעמה, המתאים ביותר על פי דרישות החברה.

4)     שקט נפשי – ומי לא מחפש את השקט הנפשי במקום העסק שלו? טיפול בעובדים ובצוות דורש לא מעט אנרגיות, התעסקות ולעיתים בזבוז של זמן. דבר שיכול בקלות לגרום למשימות חשובות ליפול בין הכיסאות ואף לפגוע בעסק.
שימוש בחברת מיקור חוץ זה הפתרון המושלם, מעניק את השקט הנפשי והתעשייתי לחברת ההייטק, כדי שזו תוכל להתמקד בעיקר ובפיתוח העסקי שלה.

איך לעבוד טוב יותר עם חברה למיקור חוץ בהייטק?

  •       חפשו אחר חברות אאוטסורסינג עם מוניטין שמצדיק את עצמו –בחרו בחברה המציעה מגוון רחב של אנשי מקצוע הרלוונטיים עבורכם, כך שתוכלו להיעזר באותה חברה עבור מספר שירותים במקביל. בדקו שהעובדים שלהם עברו הכשרה מקצועית, שיש להם ניסיון רב בתחום, שהם מסוגלים לעמוד בלוח הזמנים שלכם, שהם גמישים וכמובן אמינים ועובדים מולכם בשקיפות מלאה. 
  •       צרו תכנית עבודה אסטרטגית – כדאי לשלב את חברת המיקור החיצוני כבר בשלב ההתחלתי וביחד לבנות תכנית מסודרת, להגדיר את הפרויקט ולאפיין את התהליך כולו. אם תטיבו להגדיר את הדרישות מהשירות שתקבלו, כך גם יהיה לכם יותר קל לעקוב אחר המשימות, ולוודא שאכן אתם פועלים על פי התכנית, ולהימנע מכשלים ובלבול בדרך.
  •       הישארו מעורבים – אין כמו "להפיל את התיק" על מישהו אחר, בזמן שאתם יכולים להמשיך ולהתעסק בתחום שלכם ולקבל את מה שרציתם.
    אולם כדאי לכם להישאר מעורבים עד כמה שניתן לאורך הפרויקט, כמובן באופן מבוקר והגיוני. להשתתף בשיחות או בפגישות שחברת מיקור החוץ מארגנת, לעבור אחר הסיכומים, הדוחות או העדכונים שאתם מקבלים, ולבנות קשר ותקשורת בין החברות באופן אופטימלי.

איך בוחרים חברת מיקור חוץ איכותית שמתאימה לכם?

1)     הגדירו את הצרכים שלכם – וערכו תיאום ציפיות. מה היקף השעות שאתם צריכים בשבוע או בחודש? מה השירותים הנדרשים? האם הם כוללים פיתוח תוכנה? תמיכה טכנית? שירות לקוחות? האם אתם צריכים מנהל פרויקט והאם החברה בכלל מסוגלת להעניק לכם את השירותים הדרושים?

2)     השוואה בין חברות מיקור חוץ – עשו שיעורי בית בצורה יסודית והתחילו לחקור את החברות שיש כרגע בשוק. בדקו מה הן מציעות, האם יש להם עבר מפואר, מי החברות שעבדו או עובדים איתם כיום, מה רמת הניסיון והמקצועיות שלהם ועד כמה זה באמת מרשים אתכם.  

3)     זמינות וגמישות – חברות הייטק מתמודדות עם לא מעט אתגרים דינמיים, בלת"מים והפתעות בדרך. בדקו עד כמה שניתן אם החברה מולכם זמינה בעת הצורך, ומה רמת הגמישות שלה, כך שאם תצטרכו את השירות שלה, תדעו שהיא אכן תהיה שם עבורכם בעת הצורך.

 

4)     תקשורת ואנושיות – חברות שמציעות שירות חיצוני לא נמצאות פיזית אתכם במשרד ברוב המקרים, אלא עובדות מולכם בתקשורת רחוקה. לפעמים רחוק מהעין – רחוק מהלב גם בענייני עסקים, ולכן כדאי לבחור בחברה שאפשר ליצור איתה קשר אנושי, שהתקשורת ביניכם אופטימלית, שיחסי האנוש שלכם מול צוות כוח האדם הוא מיטבי ומובן לכולם. כך תוכלו לעבוד בשיתוף פעולה גדול יותר, ליצור מוטיבציה וחיבור טוב יותר למען מטרה משותפת.

 

אלו שירותים חברה ממיקור חיצוני יכולה להעניק לחברת הייטק?

1) פיתוח תוכנה או אפליקציה – חברות הייטק שלא מצליחות למצוא מפתח תוכנה מסיבות כאלה ואחרות, שרוצה לחסוך בעלויות או שנדרש איש תוכנה לפרויקט מסוים, יכולות להיעזר בחברה למיקור חיצוני, בצוותים מיומנים ומנוסים, שיכולים לפתח את התוכנה הנדרשת, בזמן קצר ולחסוך בעלויות.

2) שירות לקוחות – יש מבול של פנויות מהלקוחות? החברה לא ערוכה או יודעת כיצד לטפל במערך שירות הלקוחות? גם כאן ניתן להיעזר בחברת מיקור חוץ ולקבל מענה מקצועי.

3) מיתוג, שיווק ומכירות – חברת הייטק שמתמחה בפיתוח תוכנה, לא בהכרח יודעת לשווק או למתג את המוצר שלה בצורה מיטבית.
גם כאן נכנסת לתמונה חברה למיקור חיצוני, שיודעת לבנות שפה שיווקית, למתג את המוצר ולבנות תהליכי מכירה יעילים.

חברת GPS לעסקים מלווה חברות הייטק ובעלת ניסיון רב בתחום, מודעת לאתגרים ולמכשולים שבדרך ויודעת להעניק את השירותים המתאימים, במקצועיות, מיומנות ובשיתוף פעולה –
כדי לאפשר לחברה להתמקד בעיקר, לחסוך בעלויות, וכמובן – להגיע לפסגה.  אנו מעניקים שירותי מיקור חיצוני לחברות ההייטק בתחומי הניהול השונים. אנו מאגדים את האנשים הטובים ביותר בתחומם הניהולי כך שתוכלו ליהנות מתמיכה מלאה שתעניק לכם שקט ובטחון במסע לעבר ההצלחה העסקית. אם תרצה להתייעץ או יש לך שאלות בנושא תפנה ל-GPS לעסקים שישמחו לעזור לכם.

מאמרים נוספים

מיקור חוץ

מיקור חוץ

מיקור חוץ - ניהול פרוייקטים חברות פרטיות מיקור חוץ (אאוטסורסינג) הינה שיטה לניהול עסק שהתפתחה מאוד מסוף המאה ה20

מהי אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית? המונח אסטרטגיה שיווקית מתייחס לפעולות אותן צריך כל עסק לבצע על מנת לקדם את האסטרטגיה העסקית

אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית: מדוע עליכם לתכנון אותה מראש

בשווקים של היום, עסקים ללא אסטרטגיה דיגיטלית מתוכננת מראש, הם עסקים חסרי כיוון. מדוע? כי הם לא הגדירו לעצמם

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos