03-5792920

לוגו לעסק

לוגו לעסק – למה זה כל כך חשוב? 

רבים מאיתנו משקיעים הרבה בעיצוב לוגו ואפילו משלמים סכומים לא קטנים למעצבים מקצועיים. עם זאת, אם לא תענו על כמה כללים בסיסיים, גם העיצוב הכי יקר יפספס את המטרה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל הטיפים הכי חשובים לעיצוב אפקטיבי של לוגו שיענה על כל הדרישות.

נתחיל מהתחלה, מהו מיתוג? 

מיתוג בהגדרתו הוא כלי שיווקי בו החברה יוצרת שם, סמל או עיצוב שניתן לזהות בקלות כשייכים לחברה. זה עוזר לזהות מוצר או שירות מסוים ולהבדיל אותו ממוצרים/שירותים אחרים. מיתוג חשוב לא רק בשביל ליצור רושם בלתי נשכח על הצרכנים, אלא הוא מאפשר ללקוחות שלכם לדעת למה לצפות מהעסק שלכם. זו היא הדרך לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם, להבהיר מה אתם מציעים ומה גורם לכם להיות טובים יותר. מיתוג הוא ההגדרה הוויזואלית של העסקית, הוא המראה של העסק, האופי והקול שלו. כיצד נבדיל משרד עורכי דין מוביל מאלו האחרים או כיצד נבדיל נגר שמתעסק במלאכת עץ מנגרים אחרים? בדיוק, בעזרת לוגו מדויק ונכון.

7 סיבות למה לוגו עוצמתי הוא בעל חשיבות 

כשאתם שוקלים את כל הגורמים שמשפיעים על בניית העסק שלכם, יצירת לוגו עשויה לא להיראות בעדיפות עליונה. "אולי בכלל אני לא צריך לוגו" קול קטן לוחש בחלק האחורי של ראשכם. עצה שלנו – אל תקשיבו לקול הזה, הוא לא יכול לטעות יותר. לוגו הוא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית מותג והפיכתו למוצלח עם מוצרים/שירותים ברמה גבוהה. אז מה הופך את הלוגו לכל כך חשוב? הוא תופס את תשומת לב הראשונה של הלקוח שלכם, הוא הבסיס לזהות שלכם, הוא זה שמייחד אתכם ומטפח נאמנות למותג. בואו נצלול לעומק לכל אחת מהנקודות הללו. 

  1. זה מושך תשומת לב: הקשב והריכוז בימינו מאוד קצרים בימינו, נכון לעכשיו לעסקים יש רק 2 שניות לשכנע לקוחות פוטנציאלים שהמוצרים שלהם שווים כל שיקול. כאן הלוגו שלכם נכנס לתמונה, הוא יכול למשוך במהירות את תשומת לבם של הגולשים ולהעביר את ערכי הליבה של העסק שלכם בדרך מעניינת. למרות שעומד שהזמן להרשים את הלקוחות שלכם קצוב – לוגו שעוצב נכון יוכל לדבר עבורכם. 
  2. זה יוצר רושם ראשוני עוצמתי: ויש לך הזדמנות אחת לממש את זה. לוגו הוא ההיכרות הראשונה של העסק עם הצרכנים. אם הוא מתוכנן נכון – הוא יוכל לעורר עניין ורצון ללמוד עוד על העסק שלכם, אם לא, אתה פשוט פספסתם את ההזדמנות לתפוס לקוחות פוטנציאלים. הרושם הראשוני הזה הוא הדרך שלכם לתקשר באופן מידי ומציג את הנישה ואת הייחודיות שלכם כבר בהתחלה. 
  3. זה הבסיס לזהות של המותג שלכם: מיתוג מוצלח מספר סיפור שישפיע על הרגשות של הלקוחות שלכם ולמרות שזה נכון שעיצוב הלוגו הוא רק חלק מהמותג החברה, הוא משמש כבסיס לכל הנרטיב שעליו בנוי המותג. צבעים, גוונים, גופנים – כל אלה נקבעים על ידי הסיפור שאתם מנסים לספר והלוגו הוא למעשה הבמה לסיפור הזה. 
  4.  בשביל שיזכרו אתכם: לוגו הוא נקודת הזיהוי שלכם – זה סמל בו הלקוחות שלכם משתמשים כדי להכיר את המותג שלכם. באופן אידאלי, תרצו שאנשים יחברו באופן מיידי בין מראה הלוגו שלך לדברים שהעסק שלך עושה וחשוב מכך – איך זה גורם להם להרגיש. מכיוון שלוגו טוב הוא אלמנט ויזואלי ואסתטי הוא יצליח לעורר זיכרון חיובי לגבי המותג שלכם ואם נהיה כנים – יש סיכוי שהקהל שלכם ישכח את השם שלכם (אל תיקחו את זה באופן אישי, זה הטבע האנושי) אבל הם ייזכרו מיד כשיראו את הלוגו שלכם. 
  5. זה מייחד אתכם ממתחרים: אתם צריכים להעז להיות שונים בגלל שהלוגו שלכם מספר לצרכנים שלכם מדוע העסק שלכם ייחודי. אולי יש 50 בתי קפה בעיר שלכם, אבל שלך הוא היחידי שמחויב לאיכות הסביבה וקיימות – הלוגו בצבע ירוק יוכל להעביר את המסר הזה. לוגו שמעוצב היטב יוכל לספר כל דבר, החל מרקע החברה שמספר על החברה (מקצועיים, מהנים, רגועים וכו') ועד למשימה וחזון (לבדר, לייעל, לחדש וכו') דרך הסמל הנכון והפונט המדויק ביותר. במילים אחרות, בכוחו של הלוגו להעביר את המסרים והערכים שלכם ולהראות ללקוחות שלכם מדוע אתם טובים יותר מהמתחרים שלכם.
  6. זה מגביר נאמנות למותג: תחזרו אחרינו – הצרכנים רוצים עקביות. ככל שהמותג שלכם יגדל, הלוגו יהיה יותר מוכר וההיכרות הזו היא הבסיס לתפיסה שאתם אמינים. חשוב על כך: כשאתם מחפשים בגדים לחדר כושר ואתם פתאום נתקלים בחולצת נייקי סביר להניח שתהיו מוכנים לקנות אותה מיד. למה? מכיוון שאתם יודעים שעם נייקי אתם בידיים בטוחות ונייקי הוא מותג שאתם סומכים עליו. ברגע שהם יאהבו אתכם – הלקוחות שלכם הולכים לחפש אתכם שוב ושוב והלוגו הוא הדבר הראשון שהם יחפשו. 
  7. הקהל שלכם מצפה לזה: אחרון חביב, הלוגו הוא הדבר הראשון שהקהל שלכם יחפש כשהם ירצו לתקשר אתכם. הוא זה שאמור להיות בקדמה של העסק שלכם והמרכז של כל אמצעי הפרסום שלכם: כרטיסי ביקור, פליירים, פרסומות ועוד. אם אין לכם לוגו וכזה שבולט – אתם עלולים לגרום לעסק שלכם להיראות חובבני בעיני הקהל שלכם. 

הלוגו של הארגון שלכם הוא התמונה החזותית שלו, ועליו להיות ייחודי, קליט והכי חשוב – מייצג אתכם ומבדל בינכם ובין המתחרים. עליו לעורר תחושות ולהעביר מסר לקהל היעד שלכם באופן שייחרט בזיכרונו. למעשה, עיצוב לוגו הוא אמצעי קריטי ביצירת התדמית העסקית שלכם.

לוגו-לעסקים-GPS-לעסקים
על הלוגו להכיל מסר הרבה יותר מורכב מהצורה החיצונית שלו ולגרום לכך שהלקוחות שלכם יזהו את הלוגו איתכם. על עיצוב לוגו להיות מונע מחשיבה שיווקית ויצירתית, על מנת ליצור סימן או סמל שבסופו של דבר יעזרו לכם למכור יותר. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעצב לוגו נכון: 

 

  • עיצוב לוגו מתחיל בהחלטה מה עליו לשקף

 

אז החלטתם שאתם רוצים לעצב לוגו – קודם כל עליכם להחליט איזה סוג לוגו אתם רוצים: האם אילוסטרציה(איור),תמונה, אותיות, גרפיקה מופשטת, שילוב שלהם וכדומה. חשבו מה יהיה השימוש העתידי של הלוגו, האם הוא ישקף מוצר אחד שהארגון מייצר או משווק – אם כן, מה יהיה אם תחליטו לייצר מוצרים נוספים ושונים? בנוסף, חישבו מי קהל היעד שלכם. קהל צעיר יאהב לוגו צעיר ומעוצב יותר, ואילו קהל מבוגר יותר יתחבר יותר ללוגו שמרני. הקהל הישראלי שונה מהקהל האנגלי, ואילו קהל דתי עשוי להתחבר ללוגו שונה מקהל חילוני. קביעת קהל היעד תקבע כיצד הלוגו צריך להיראות.

 

  • עיצוב לוגו צריך להיות פשוט

 

לוגו מורכב ומקושקש מדי עשוי להיות קשה לפיענוח על ידי קהל היעד שלכם. על הלוגו להיות פשוט וקליט, כך שמי שרואה אותו יזכור אותו. אם יש לכם לוגו עשיר יותר בפרטים שאתם ממש לא יכולים בלעדיו – שימרו אותו למקרים מיוחדים, כמו בפרזנטציות, הזמנות או כל אירוע או מתאים אחר. שמירה על פשטות הוכיחה את עצמה עבור מליוני ארגונים וחברות.

 

  • עיצוב נכון של לוגו יכול להיות מופשט

 

אנשים רבים חושבים שעל הלוגו לתאר מה החברה עושה. הנחה זו אינה נכונה – חישבו על הלוגו של מקדונלדס (האות Mמקושתת) היכן מוזכר אוכל או המבורגר בלוגו? בשום מקום. הלוגו של מקדולנלדס הוא דוגמה לפשטות מצד אחד, וליציאה מהקופסה בכל הנוגע למה שהלוגו משמש (במקרה הזה חלק בלתי נפרד מהעיצוב האדריכלי של סניפי הרשת). דוגמה נוספת היא סימן ה-V של נייקי – פשוט מצד אחד ולא קשור לתחום העיסוק של החברה – ומה עם הסמל של ענקית הגאדג’טים אפל? התפוח הוא סמל שממש לא קשור למחשבים או טכנולוגיה ומצד שני מזוהה עם מוצרי אפל יותר מכל דבר אחר, לכן, נסו להיות יצירתיים, חישבו על סמל מופשט שישקף משהו שמדבר אליכם ושידבר אל הלקוחות שלכם. מומלץ שהלוגו יהיה נטול פרטים ובקווים גרפיים כללים.

 

  • עיצוב לוגו צריך לייצר רושם מיידי

 

על הלוגו שלכם לעשות רושם מיידי תוך שנייה וחצי. לוגו מטבעו הוא אלמנט חזותי, ולפיכך האפקט שלו צריך להיות תוך שבריר מבט. חפשו לוגו שיעביר את המסר שלכם תוך מבט חטוף (עניין הפשטות מקבל במקרה זה משנה תוקף – כמה שפחות פרטים, כך קל יותר לעין לזהות את הלוגו). נסו להוסיף ללוגו שלכם איזה ערך מוסף עיצובי קטן – זה עשוי להיות צבע רקע, טקסטורה, צורה, אות שקופצת לעין ועוד.

 

 

  • בבחירת לוגו שימו לב לצבע – אבל לא יותר מדי

 

שימרו על מינימליזם גם בבחירת הצבעים. לא צריך יותר מכמה צבעים בולטים, ולפעמים גם צבע אחד עושה את העבודה. לצבע עצמו יש משמעות למה שהלוגו ישדר לקהל היעד: צבע ורוד יסמל משהו שונה לגמרי מצבע שחור למשל. בנוסף, אל תבחרו צבעים ש-“מכאיבים בעיניים” – למשל, אדום על רקע ירוק, סגול על רקע צהוב וכדומה – שימרו על צבעים שלא “יעוורו” את הלקוחות…

טיפ: על הלוגו להוות מיצוי מופשט של מה שהארגון שלכם מייצג. אם הארגון רציני, זה יהיה מגוחך לבחור לוגו בסגנון קומיקס. דמיינו בנק, שנחשב מוסד רציני ואחראי, עם לוגו שלקוח מסרט מצויר. חישבו מה מתאים לארגון שלכם, אם אתם רוצים לשדר רצינות – מה הכי יתאים. מצד שני, אם אתם רוצים לשדר חופש ויצירתיות חפשו משהו שונה בתכלית.

GPS  לעסקים – יוצרים את הלוגו המושלם לעסק שלך

כפי שאתם יכולים להבין, לוגו הוא חלק חיוני בבניית מותג מצליח – כדי לענות על הצורך הזה GPS לעסקים מציעה שירותי עיצוב גרפי מקצועי עם מיטב הגרפיקאים בישראל. בפגישה נאפיין את השפה העיצובית, את החזון, הערכים, הייחודיות שלכם ולפיהם אנו נבנה עבורכם לוגו שתפור בדיוק לעסק שלכם ומעביר את המסר שלכם בדרך העוצמתית ביותר. לפרטים נוספים ותיאום פגישת ייעוץ אנו מזמינים אתכם למלא פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו – 

 

מאמרים נוספים

מיתוג

איך למתג את העסק שלכם?

מיתוג הוא אסטרטגיה שיווקית שעוזרת לבדל את החברה שלך מהמתחרים. חשוב שלחברה שלך תהיה זהות מותג ברורה שמבדילה אותך

מיתוג עסקי GPS לעסקים

מיתוג עסקי

כמעט כל אחד שמע או מכיר את המושג "מיתוג עסקי" אך מעטים מאוד מבינים את המשמעות העמוקה והתרומה הרבה

עיצוב-אתרים-GPS-לעסקים

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עם GPS לעסקים  עדיין מתלבטים אם לבנות אתר לעסק? אנחנו יכולים להבין את הסיבות להתנגדות. אתם עשויים

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos