03-5792920

מודל עסקי

מודל-עסק-GPS

מודל עסקי עשוי להיראות כמו מושג פשוט אבל למעשה זה לא כך – מדובר במונח שהשתנה וממשיך להשתנות בכל רגע נתון, כיום אם חברה אינה מסוגלת ליצור מודל עסקי חדשני וגמיש זה יכול לבוא מאוד לרעתה. אז מה זה בדיוק מודל עסקי ולמה כל עסק ללא יוצא מן הכלל זקוק לו? המומחים שלנו עונים לכם במאמר הבא. 

אנשים רבים נוטים להיבהל כשהם שומעים את המונח מודל עסקי וחושבים שזה משהו שנכון רק לחברות, תאגידים וארגונים גדולים, אך למעשה זה ממש לא נכון. בניית מודל עסקי היא בהחלט משימה מאתגרת ולא בטוח שתוכלו לבצע אותה לבד, אך היא חיונית מאוד בשביל תפקוד בריא ונכון של העסק שלכם. יש מספר רב של מודלים עסקיים ותפקידם של אנשי מקצוע מיומנים להתאים עבורכם את המודל האידאלי שיתאר את התוכנית החשובה ביותר – איך אתם עומדים להרוויח כסף? 

מה זה מודל עסקי? 

האם למודל עסקי יכולה להיות הגדרה פשוטה? כן ולא. מודלים עסקיים הם ההיגיון שעומד מאחורי החברה/העסק וניתן למסגר אותו בדרכים רבות ומגוונות. למעשה, בספר החדש של מייקל לואיס “הדבר החדש, הדבר החדש” – הוא מסביר שמודל עסקי נחשב לאופן בו העסק מתכנן להרוויח כסף. פיטר דרוקר דיבר גם על התפיסה העסקית מבחינת הגמישות שהחברה יכולה לגלות – מה היא תעשה ומה היא לא תעשה? על מה הם הולכים לקבל שכר? איך הם עומדים להרוויח מהרעיון שלהם כסף? מי הלקוחות שלהם? מי הספקים שלהם? טכנולוגיה, נקודות חוזקה וחולשה, ערכים, התנהגות ועוד. מודל עסקי הוא בעצם מעין סיפור על אופן הפעולה של העסק או החברה. 

אימות מודל עסקי – כיצד הוא מתבצע? 

אימות מודל עסקי צריך לענות לפחות על חמש שאלות: 

  1. מה המשימה שלך? 
  2. מי הלקוח שלך? 
  3. מה הערך של הלקוח שלך? 
  4. אילו תוצאות אתם מחפשים? 
  5. מה התוכנית שלך? 

מה ההבדל בין מודל עסקי ואסטרטגיה עסקית? 

מודל עסקי ואסטרטגיה עסקית עשויים להישמע דומים בהתחלה אך למעשה הם שונים לחלוטין. 

מודל עסקי מכסה את אופן הפעולה של העסק, אך אסטרטגיה עסקית מגדירה כיצד אותו עסק ימצא את המקום שלו בשוק. במילים אחרות, מודל עסקי מגביל אותך ואומר לכם כמה תתחייבו ולאילו לקוחות אתם רוצים לפנות. 

אסטרטגיה עסקית לעומת זאת, תתמקד בדרך בה אתם מגיעים לאותם לקוחות וכיצד אתם מבדלים את עצמכם ממתחרים. מודל עסקי ואסטרטגיה עסקית הם משלימים זה את זה – אך זכרו שהם ממש לא אותו דבר ולא מומלץ לוותר על אחד מהם. 

למה מודל עסקי זה חשוב? 

מודל עסקי נכון יכול להוביל אתכם לדרך להצלחה או למוטט את העסק שלכם – ואנחנו ממש לא מגזימים. מרבית בעלי העסקים חושבים שהמפתח לצמיחה שלהם הוא פיתוח טכנולוגיות, מוצרים ושירותים חדשים, אך לעיתים קרובות זה לא כך. כדי לעלות על גל ההצלחה, חברות צריכות לשלב את החידושים שלהן במודלים עסקיים. 

 

  • יתרון תחרותי – יתרון משמעותי של מודל עסקי זה שהוא יכול להעניק לכם יתרון תחרותי על פני חברות אחרות בענף שלכם. יישום מודל ייחודי יוכל להעניק לחברה שלכם מוניטין ייחודי בשוק, ליצור באז ראשוני בקרב הצרכנים ולעודד רכישות ראשונות. קחו לדוגמה את חנות הפיצה הראשונה שהציעה הזמנה מקוונת ללקוחות. זה היה שינוי של מודל עסקי קיים שהקל על החברה לבצע הזמנה ותשלום תוך ייעול תהליכים וקיצור זמן השיחות וכמובן לספק ללקוח חווית קניה נוחה יותר. מי שהציג את המודל העסקי הזה לראשונה חווה דחיפה משמעותית בהזמנות! 
  • תוכנית צמיחה כלכלית – תכנון נכון של מודל עסקי יסייע לכם לשמור על תזרים מזומנים ולא להפסיד כסף בחודשים הראשונים של שיווק המוצר. בנוסף, מודל עסקי מחייב את היזם או בעל העסק להתעדכן בדיוק בכמה רווחים עושים בכל חודש מה שמאפשר לבצע ניהול פיננסי נכון. 
  • סיכוי גבוה יותר מול מלווים ומשקיעים – משקיעים וגורמים מלווים מכירים היטב את שיעורי הכישלון של עסקים קטנים, לא משנה עד כמה המוצרים והשירותים שלך חדשניים ומותאמים לשוק – המשקיעים ירצו לדעת שיש לך תוכנית לרווחיות. היכולת לענות ולהרחיב על השאלות אודות המודל העסקי שלכם ופירוט צפ”י הרווחים יוכלו להעניק לכם יתרון גדול על פני מתחרים במידה ותחפשו מימון חדש. 

 

בניית מודל עסקי עם היועצים העסקיים של GPS לעסקים 

כפי שניתן להבין, בניית מודל עסקי היא קריטית וחשובה לכל עסק – בין אם הוא קטן, בינוני או גדול. יש סוגים רבים של מודלים עסקיים ויש להתאים אותם באופן מדויק לפעילות העסקית שלכם ויש לעשות זאת בליווי יועץ עסקי מקצועי שיוכל להתייחס למגוון היבטים משמעותיים רבים. 

בGPS לעסקים אנו מעמידים לרשותכם את מיטב אנשי המקצוע בישראל ששולטים היטב בתחום הכלכלי וידעו ללוות אתכם יד ביד ובביטחון לבניית בסיס פעילות עוצמתי ורווחי לעסק שלכם. לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ אנו מזמינים אתכם למלא את הפרטים שלכם ונציגנו יחזרו אליכם הקדם, או להתקשר אלינו –

מאמרים נוספים

תוכנית יזמות – שרונהאב

תוכנית יזמות – שרונהאב

" המנהיג הוא אני למימוש והצלחה " חולמים על רעיונות או מיזמים עסקיים או חברתיים ורוצים לממש אותם להצלחה

שפרו את הביצועים וצרו את החזון 

שפרו את הביצועים וצרו את החזון 

ייעוץ עסקי הוא סַפָּק חשוב לבעלי עסקים, גם אם העסק קיים, עובד ורווחי. באמצעות ייעוץ עסקי תוכלו לגבש את

תזרים-מזומנים

תזרים מזומנים

ניהול תזרים מזומנים הוא חלק קריטי בניהול העסק, בשגרה ובזמנים קשים. אבל בין המשימות היומיומיות במסגרת ניהול העסק –

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos