03-5792920

זכיינות – זו לא מילה גסה

בחירת זכיינות

זכיינות – הדרך הבטוחה לעולם העסקים ועצמאות כלכלית

קונספט חדש וסוחף, מותג מדליק ושיק, מזון, קמעונאות, כושר ואפילו שירותים! עולם הזכיינות הינו מגרש פתוח ויש בו מספיק מקום ללא מעט שחקנים, אך יחד עם זאת, בתחום הזכיינות, כפי שאנו יודעים, לא הכול נוצץ. זכיין או זכיינית אשר בתחילת דרכם, עוד לפני שרכשו את הזיכיון, מוכרחים לעבור תהליך שבו הם חוקרים ולמדים את הרשתות, את הנפשות הפועלות, את הבנקים ואפילו את עצמם.

אומנם רכישת זיכיון היא ברוב המקרים עדיפה על פני הקמה של private label  אזך יחד עם זאת, מוכרחים לבצע את הפעולות הנדרשות, אין קיצורי דרך ומי שמחפש לקצר את הדרך – בסופו של דבר מגיע לרשת פחות מקצועית שאינה תדע להעניק את המעטפת הראויה, וחושב שהוא או היא, הולכים אחרי החלום ותוך זמן קצר, החלום הופך לסיוט.

 

איך לבחור זכיינות מנצחת?

זכיינות - איך לבחור זכיינות מנצחת?רכישת זיכיון היא השקעה לכול דבר, יש לקחת את הנושא ברצינות ולפנות את הזמן והאנרגיות הנדרשים. כמו כול דבר בחיים, כאשר מעוניינים לבצע השקעה פיננסית ארוכת טווח, אחד הבחירות החשובות ביותר הינה הבחירה של אנשי המקצוע אשר ילוו אתכם לאורך המסע.

אנשי המקצוע בתחום הזכיינות הם אנשי מפתח חשובים מאוד ובעזרתם, תוכלו לבצע בחירות נכונות אשר מתאימות עבורכם, ומתאימות ליכולות הפיננסיות שלכם ולערך המוסף שאותו תדעו להביא לעסק שלכם. אנשי המקצוע מונים – מנהל/מנהלת תהליכים עסקיים, יועץ/יועצת פיננסים ואסטרטגיה שיווקית, רו”ח, עו”ד, קבלן ועוד. כיום ישנם מספר אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון מקצועי מעמיק בענף ה- זכיינות אשר מלווים את הזכיינים הפוטנציאלים מתחילת דרכם ועד לשלב פתיחת הסניף!

אנשי המקצוע בחברות הללו יעזרו בכתיבת תכנית עסקית וכלכלית נכונה ומתאימה עבורכם, הפניה לאנשי מקצוע טובים ומובילים (אין מנוס מכך) כגון רו”ח, עו”ד ומגייסי הכספים אשר עובדים מול גופים חזקים וגדולים כגון BDSK, גיזה וקרנות הבנקים וקרנות אחרות, וכמובן יעזרו בשלב החשוב –  ניהול המו”מ, על מנת שתוכלו ליהנות מתנאים טובים בהסכם הזיכיון.

מי מכם שמחפש איך לגדל כסף על עצים, תעדכנו אותי כאשר תצליחו אך בינתיים, חשוב שתדעו, הזכיינים המצליחים ביותר הם הזכיינים אשר מוכנים לעבוד ועובדים קשה מאוד בשביל הכסף שלהם, אך לא רק, הם גם אלה הנשמעים לנהלי הרשת, נהלי השירות, נהלי ההכנות (בעסקי המזון) ונהלי קבלת הסחורה, רוכשים מהספקים המורשים ע”י הרשת ועוד. אך יחד עם זאת, דבר אינו סותר את העבודה שבחירת הרשת המזכה היא אחת ההחלטות החשובות ביותר ברכישת הזיכיון, ההחלטה שתוכל לשנות לכם את החיים מא’ עד ת’.

בניגוד לרכישה של עסק פעיל, הקמה של עסק בזכיינות, אינו מתומחר לפי מכפיל (מוניטין ורווח), אלה תלוי בכמה פרמטרים ובניהם – גודל הנכס, אנשי המקצוע אשר שוכרים לנהל את הקמת הסניף, עלויות הציודים (במצבים מסוימים שווה לבחון רכישה של ציודים יד 2), דמי זיכיון ועוד.

 

במצבים מסוימים כדאי לבחון רכישת סניף פעיל

ניקח לדוגמא רשת מצליחה בענף המסעדנות – הקמה של סניף ממוצע מגיע לעלות משוערת של כ 2,000,000  – 3,000,000 ₪ ומנגד, רכישה של סניף פעיל (מרשת מצליחה) המרוויח בשנה 800,000 גרוסו מודו (פחות או יותר), יכולה להגיע למחיר ראשוני של כ 2,000,000 –  2,500,000 ש”ח.

ישנם יתרונות וחסרונות בכול צעד עסקי כזה או אחר שתעשו בחייכם, החוכמה היא לדעת להתאזר בסבלנות, לא לקפוץ מעל הפופיק ולבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר שיש בחוץ, שילוו אתכם.

 

האם רכישת זיכיון מתאימה לכול אחד?

לא. מדוע? כי לא כול אחד יודע לעבוד עם נהלים, מתכונים, ספקים ובכלל, לעבוד לפי קווים מנחים שרשת מזכה מחייבת את הזכיין הנכס, לעבוד לפיהם. רכישת זיכיון, במקום מסוים, הינה ויתור בעצמאות אך מהדופן השני, יש לך מערכת מקצועית בעלת ידע וניסיון שעברה את האתגרים בניהול העסק בתחום הספציפי שלך.

האם רכישת זיכיון מתאימה לאנשים בלי ניסיון? התשובה היא כן. חד משמעית. אחד הדרכים לבחון רשת שהנכם מעוניינים לרכוש בה זיכיון, היא לבדוק האם היא מחייבת את הזכיינים שלה לעבור התלמדות מא’ עד ת’, אם התשובה היא כן – אז הינה נקודת זכות לאותה הרשת.

ניקח לדוגמא את רשת “ויוינו האיטלקית” המוכרת והמשגשגת, כול זכיין וכול זכיינית מתחייבים לעבור התלמדות בכול התפקידים שישנם במסעדה, החל משוטף כלים ומלצר ועד למנהל פלור.

וזאת על מנת להעניק לזכיין/זכיינית הבנה מלאה של כול תפקיד במסעדה, הזכיין/זכיינית צריכים לדעת כול תפקיד בעל פה, כול מנה בעל פה (כולל הכנות) וזאת על מנת שהזכיינים יקבלו הזדמנות להיות הכי טובים ומקצועיים וכך יוכלו להעניק את השירות ואת החוויה הכי טובים ללקוחותיה.

 

ברשת “ויוינו האיטלקית” לא משחקים – באים כדי לעבוד ובאים כדי לנצח ולהרוויח!

רכישת זיכיון בתחום המזון, שירותים, קמעונאות או אופנה, בין אם סכומי ההשקעה הינם 500,000 ₪ או 3,000,000 ₪, זה לא משנה את הצורך שלכם כזכיינים מתחילים (או פעילים) לבצעה רכישה חכמה ולכרות ברית יחד עם רשת מובילה בתחומה.

אתם בטח שואלים את עצמכם מהם שלבי התהליך? אז כך, בראש ובראשונה עליכם לבחור באנשי המקצוע אשר ילוו אתכם מתחילת התהליך ועד סופו (רוצים לקרוא שוב? גללו למעלה). השלבים לאחר מכן הם – בחירת סוג הזיכיון, ההתקשרות מול הרשת בהסכם זיכיון, בחירת הנכס שישמש את הסניף, התחלת ההתלמדות בהתאם לדרישת הרשת המזכה, ההקמה והבניה של הסניף כולל קבלת כלל האישורים הרלוונטיים ולבסוף פתיחת הסניף לקהל. משך הזמן הממוצע לתהליך זה הוא בין 3 חודשים לחצי שנה בכפוף לפרמטרים שונים כגון דרישות הרשת ותהליך ההתלמדות, קבלת חזקה בנכס, תכנון הסניף וקבלת האישורים והבניה עצמה שתלויה בבעלי המקצוע השונים.

רשת מזכה תפקידה היא להקנות לזכיין/זכיינית מעטפת הכוללת ספרי ניהול והדרכה, התמקצעות, חבילת ספקים, מערכות ניהול ומידע עדכניות ומובילות, התלמודיות וכמובן מערך פרסומי נרחב לרשת.

עבור המערך הפרסומי, המטה והתמיכה שהרשת המזכה מקנה לכם, אתם תשלמו תמלוגים חודשיים –אצל מרבית הרשתות המזכות נהוג לגבות 1% עבור דמי פרסום ובין 5%-8% עבור תמלוגים שוטפים, דבר זה נהוג ומקובל, אנשי המקצוע אשר ילוו אתכם ידעו לקבל עבורכם תנאים טובים גם בנושא התמלוגים החודשיים.

 

האם עסק בזכיינות היא השקעה חכמה?

רכישת זיכיון היא השקעה לכול דבר, עניין גובה ההון העצמי תלוי בסוג הזיכיון וסוג הרשת המזכה, בגודל הסניף ודרישות הרשת המזכה מבחינה עיצובית ותכנונית והאם בנכס המוצע אתם מקבלים השקעות מבעל הנכס. בכל מקרה, ניתן תמיד לגייס כספים מעבר להון העצמי שלכם דרך ליווי בנקאי והלוואות בערבות המדינה, לעניין הגיוס יש הרבה פרמטרים שונים שלכך כדאי לכם לפנות ליועץ בתחום האשראי וגיוס כספים ובטח יכלו לעזור לכם בעניין.

לסיכום, רכישת זיכיון הינה השקעה כדאית וחיובית! אך אל תעשו זאת לבד, תפנו לאנשי המקצוע הנכונים.

תשאפו להיות הכי טובים בכול מה שתעשו, תשאפו להיות הכי מובילים, תשאפו ללמוד כמה שאפשר וכמה שרק ניתן.

מאמרים נוספים

עסקים למכירה

עסקים למכירה

עסקים למכירה - האם זה נכון להיכנס לעסק קיים? אין ספק כי המקצוע הכי קשה בישראל זה להיות שכיר

מהי זכיינות?

מהי זכיינות?

מהי זכיינות? כמה היא עולה? והאם כדאי לפתוח עסק בזכיינות? יש כאלו אשר מספידים את החנות הפיזית ממש כפי

זכיינות למכירה

זכיינות למכירה

זכיינות למכירה - הא גם אתם חולמים על פתיחת עסק משלכם?  עליכם להבין כי אין ארוחות חינם בחיים ואין

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos