03-5792920

יזמות – רעיון שהופך למציאות.

מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בתחום היזמות והחדשנות. הפכנו ממדינה קטנה וצעירה יחסית, למעצמה עם חידושים טכנולוגיים ופיתוחים ישראליים מובילים, וכיום אנו משמשים כמודל לחיקוי עבור מדינות רבות בעולם. מידי שנה אלפי יזמים מפתחים מיזמים שונים בעולמות תוכן מגוונים וכן טכנולוגיים. 
יזמות משלבת בתוכה את המקום האישי של היזם. ה-למה. למה היזם קם בבוקר ורוצה לשפר ערך בעולם, רוצה לתקן כאב או הזדמנות שיכולה להטיב עם האנושות. הלמה – מה המשמעות אותם יפיקו הלקוחות אם ישתמשו במוצר? כיצד הערך של המיזם יכול לתרום לחברה
אם כך מה הופך אדם להיות יזם? אלו כישורים צריך כדי להיות יזם? האם כל אחד יכול להיות כזה? ובכלל מה זה יזמות? ומדוע כדאי לקחת ייעוץ עסקי ליזמות? 

 

מה זה יזמות? 

יזמות הינו תהליך הוצאה לפועל של הפעולות הנדרשות להקמת מיזם חדש, עסק, או פעולה. היוזמה יכולה להפוך למוצר, רעיון או שירות ומשתלבת בתוך ארגון או באופן פרטי.
מטרת היזמות להציע פתרון לצרכים, לספק ערך או שינוי כלשהו.
בתוך ההגדרה של יזמות ניתן למצוא את היזם – אותו אדם שהגה את הרעיון ופועל להוציאו לאור. 
ואילו המיזם – זה הפרויקט עצמו, הרעיון שיהפוך לשירות או מוצר במטרה להפיק ערך, רווח, שינוי וכד'.
יזם יכול להגיע מתוך הארגון ולפתח מיזם בעבור הארגון, או לבצע זאת באופן עצמאי.
אם היזמות מתבצעת בתוך הארגון, לרוב המטרה תהיה לפתח או להרחיב את הארגון עצמו. אך אם היזם בוחר בדרך עצמאית, זה תהליך הטומן בתוכו לקיחת סיכונים ואף הפסדים. חלק מהיזמים אינם שורדים את שנתם הראשונה זאת בשל חוסר תכנון נכון, החלטות לקויות, הפסדים כלכליים, חוסר מימון, ניהול עצמי שגוי, חוסר מוטיבציה, חוסר ביקוש בשוק למוצר, התנהלות כלכלית שגויה ועוד. 

 

מה הם המרכיבים ההכרחיים ליזמות מוצלחת ?

לא כל מומחה בתחומו יכול להפוך להיות ליזם. ולא כל רעיון מהפכני יכול להפוך ליזמות מוצלחת. כלומר, מעבר לכישורים המקצועיים ישנם מספר מרכיבים הכרחיים להצלחה של המיזם. חמשת המרכיבים הבאים קריטיים ושווים בחשיבותם. 

  1. שיווק – כיצד לחדור לשוק המתאים, לדבר לקהל היעד בצורה נכונה ומדויקת, שיווק המיזם תוך הבנת הקונספט, הייחודיות, החוזקות לעומת צרכי השוק והמתחרים.  
  2. פיננסים – כדי לקיים יזמות מוצלחת שנשארת לאורך זמן חייב שיהיה ליזם משאבים כלכלים, הון עצמי, שמירת כסף לעתיד (הכנסות לטווח העתידי אינן ברורות) מקור מימון חוץ וכד' 
  3. ניהול עובדים ומשאבים – במידה וישנם עובדים במיזם, יזם חייב לדעת לנהל היטב את העובדים והמשאבים העומדים לרשותו, שכן זה חלק משמעותי בהצלחת המיזם. 
  4. ניהול עצמי ומשמעת עצמית – ביזמות לרוב אין מנהל מעל היזם, או ארגון המקנה משמעת בסיסית. דבר המצריך מהיזם לגלות משמעת עצמית מאוד חזקה וניהול עצמי נוקשה. בין היתר מוטיבציה גבוהה, אמביציה, דבקות במטרה, יצירת שגרה, שעות עבודה מסודרות ועוד. 
  5. רשויות על פי חוק – התנהלות מול הרשויות ביזמות בהקמת ישות עסקית וטיפול מול ביטוח לאומי, מס הכנסה בצורה נכונה, חוקית ושקולה.

 

   איך הופכים מיזם למודל עסקי מוצלח? 

גם אם יש בידכם רעיון פורץ דרך, או קונספט למוצר שנדמה שלא היה מעולם – אין זה בהכרח אומר שהחל ממחר אתם הופכים להיות ביל גייטס הבא. כדי לעשות את זה בצורה נכונה, יש כמה כללים ושלבים שצריך לעבור. כיצד הופכים רעיון בצורה אסטרטגית ונכונה למיזם עסקי מוצלח? 

  • התאמת המוצר לקהל היעד – התאמת המוצר, הרעיון או השירות לקהל היעד המדויק עבורכם. ניתוח והבנת קהל היעד, בדיקת הצרכים והכאבים שלהם וכיצד המוצר שלכם יכול לפתור להם את מה שהם צריכים בהתאמה מושלמת. איתור קהל יעד נאמן שיישאר אתכם לאורך זמן. 
  • תמחור נכון ורווחיות גבוהה –עם מיזם חדש השאיפה לא להפסיד אלא לפרוץ קדימה ולהצליח. תמחור נכון של המוצר לאחר בדיקה מקיפה וניתוח של השוק והמתחרים, ההוצאות והמשאבים העומדים לרשותכם יפיקו רווחים גבוהים ויתרמו למוצר ולמיזם כולו להצלחה לטווח הרחוק.
  • ניהול – ניהול נכון של יזמות טומן בחובו מספר אפשרויות. אם היזמות היא פרטית ומנהל אותה רק היזם, הרי שהניהול מתבצע רק על ידו. היזם צריך לדבוק במשמעת עצמית גבוהה ויכולת ניהול עצמית. אם מדובר בצוות של עובדים, הרי שכישורי ניהול וארגון הצוות הכרחיים. 
  • משאב כלכלי – יזמות מצליחה חייבת משאבים כלכליים לתמיכה במיזם החדש לאורך הדרך. כך שאם אתם מפתחים מוצר חדש כלשהו, או מייצרים שירות מסוים ללקוחות, כך או כך תצטרכו משאבים כלכליים עוד לפני שתתחילו להרוויח ולמכור. בהתאם לתכנית העסקית שלכם, ההוצאות הצפויות וההשקעה תוכלו לדעת כמה כסף תצטרכו למיזם. בין אם הון התחלתי, מקורות מימון חיצוניות, רשת ביטחון שתגבה אתכם למקרה של עיכובים ובעיות ועוד. 

יזמות עסקית – אף פעם לא מוקדם להתחיל 

אולי נדמה שרק "השחקנים הגדולים" יכולים להפוך רעיון ליזמות, אך לא כך הדבר.
כיום בתי ספר ומרכזי נוער מתמקדים לא מעט בדור הצעיר והשאפתן. המטרה ליצור עוד ועוד יזמים ופרויקטים של יזמות מוצלחת בארצנו.
כיצד ניתן לזהות יזם צעיר?
1. חשיבה יצירתית, היכולת לייצר רעיונות חדשים ומקוריים
2. אמונה ואמביציה גבוהה
3. כישורים חברתיים הכוללים רגישות כלפי אנשים וקריאת מצבים, זיהוי בעיות, אבחון צרכים של האחר, קליטה של הזדמנויות.
4. תקשורת בין אישית, יכולות שכנוע – היכולת ליצור צוות ולשכנע אנשים נוספים להצטרף או לתמוך במיזם.
5. ראיה מנקודת מבט שונה מהאחר וחשיבה גמישה
6. הערכת הפוטנציאל וסיכויי הרעיון להצליח תוך הפעלת חשיבה ביקורתית

 

צעירים ובני נוער עם חלומות גדולים? חולמים על רעיונות ומיזמים עסקיים או חברתיים, אתם יכולים להפוך אותם לסיפור הצלחה.
GPS לעסקים מעניקה חממה  – אינקובטור מיוחד המיועד לצעירים ולנוער ששואפים ויכולים להיות יזמים.  מעוניינים בפרטים נוספים? השאירו פרטים

דוגמאות ליזמות עסקית – ללכת בעקבות החלום

יזמות עסקית לא בהכרח חייבת להתחיל ממשהו בומבסטי וגדול. יזמות עסקית רעיונות יכולים להתחיל בקטן, ממקום של צורך הסביבה, ולשאוף להגיע למיזם גדול, רווחי ומצליח.
לדוגמא, סטודנטית שנוסעת בכל יום ללימודים ברכבת, צריכה לממן הוצאות ואינה יכולה לעבוד מספר רב של שעות עבודה. הסטודנטית מצאה פתרון יצירתי וכיום היא מכינה כריכים ומוכרת אותם לשאר נוסעי הרכבת. כך גם מצאה לספק פתרון לצורך של קהל היעד שלה, גם התאימה את שעות העבודה ליכולת שלה ובהחלט יצרה מיזם קטן ומצליח. 

דוגמא אחרת ליוזמה עסקית בסדר גודל אחר הוא של אדריאן, מורה מצליחה ליוגה שלקחה חלק בניהול סטודיו קטן ושכונתי והחליטה לפרוץ בגדול כמותג בפני עצמה.
כמו יזם עסקי שמתנהל נכון, אדריאן השקיעה בתקציב שעמד לרשותה לצילום של שיעורי יוגה ביתיים. את השיעורים היא העניקה בחינם אך בדרך יצירתית ועקבית היא יצרה קהילה גדולה ואוהדת, דאגה לשיתופי פעולה ממוקדים ויעילים ויצרה ביקוש לעוד תכנים ייחודים. ממורה שהגיעה מעיירה קטנה ואלמונית, היא הפכה למותג מצליח ופורץ דרך.
כיום היא בעלת אפליקציה מבוקשת לתכנים בתשלום, מתחזקת שיתופי פעולה בתשלום עם מותגי ספורט מובילים בעולם וממשיכה לספק את צרכיהם של קהל יעד נאמן. 

 

ייעוץ עסקי ליזמות – למה זה כל כך חשוב? 

לצד חשיבות הרצון, היכולת, רעיון פורץ דרך, יצירתיות ועוד, יזמות דורשת לא מעט בכדי להתקדם קדימה ולהצליח, תוך שמירה על רווחיות, רלוונטיות וצורך במוצר או השירות.
יש לא מעט מיזמים אשר נכשלו או הפסידו עקב ניהול כושל, חוסר ידע, היעדר תכנית עבודה, ליקויים במערך הפיננסי, חוסר הבנת השוק והצרכים ועוד. כיום יש פתרון גם עבור יזמים שאינם יודעים כיצד לעשות את זה לבד ובצורה נכונה.
ייעוץ עסקי יזמות מעניק מעטפת 360 הכוללת בתוכה ראיה ותכנון אסטרטגי נכון, כמו פיתוח המוצר, מיתוג המוצר בצורה חכמה ומדויקת, תכנית אסטרטגית ותוכנית עבודה מסודרת.
בין היתר ייעוץ עסקי מקדם את היזם ומעניק לו את הכלים כיצד להפוך למנהיג ומוביל בפרויקט שלו.  בניית מערכות והטעמתם בארגון, הבנת היכולות הכלכליות ובניית תכנית פיננסית ופיתוח ניהולי.

אנו ב – GPS  לעסקים מעניקים שירות ייעוץ עסקי ליזמות ומתמחים בראייה מרחבית של התמונה הכוללת של המיזם כולו. עם אנשי צוות מקצועיים נדאג ללוות, לייעץ ולכוון לדרך הנכונה.
זכרו כי הקמת מיזם חדש טומן בחובו מצד אחד יתרונות מרגשים אך מצד שני עלול לגרום לכישלון והפסדים. לשמחתכם אתם לא צריכים לעבור את זה לבד, צוות המומחים שלנו ישמחו ללוות אתכם להגשמת החלום ולהפוך את הרעיון שלכם למציאות – בצורה נכונה, מקצועית ומנוסה. 


  

 

מאמרים נוספים

סרטון תדמית לעסק – צופים בהצלחה

סרטון תדמית לעסק – צופים בהצלחה

אנחנו נחשפים לעשרות (אם לא מאות) פרסומות ביום אחד, מוצפים במסרים, מותגים, פרזנטורים ומוצרים. אם תעשו Pause לרגע אחד

מדוע כל עסק חייב סרטונים?! בואו לגלות את הטריק שיקדם את העסק שלכם במהרה!

מדוע כל עסק חייב סרטונים?! בואו לגלות את הטריק שיקדם את העסק שלכם במהרה!

בעלי עסקים? רוצים לקדם את העסק שלכם במהרה ברשתות החברתיות ופלטפורמות הדיגיטל השונות? מעוניינים לדעת איך עושים זאת? לנו

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos