077-2305100

כיצד לבחור יועצי תקשורת ומה תפקידו של ייעוץ תקשורתי

התקשורת לבדה יכולה להפוך עסקים קטנים לתאגידים עסקיים ענקיים ואת בעליהם למולטי מיליונרים (דוגמה לכך היא חברת סטארבקס האמריקאנית שמפעילות קטנה הפכה את בתי הקפה שלה לאימפריה עסקית בשל הצלחה תקשורתית אדירה), אולם באותה הפשטות לפגוע אנושות בחברות גדולות ומבוססות (הפגיעה בחברת טיב טעם לאחר פרסומים וסיקור שלילי באמצעי התקשורת). אם כן כיצד ניתן לעשות שימוש בכלי התקשורת לטובת הארגון ובמי ניתן להיעזר?

בחירת יועץ תקשורת

יועץ תקשורת מנוסה יכול להוביל להצלחה עסקית וכן למנוע קריסה ומשברים!

יועץ תקשורת – מה תפקידו?

יועץ תקשורת כשמו כן הוא, יועץ לארגונים, אישי ציבור ואנשים פרטיים בכל הקשור לאינטראקציה עם כלי התקשורת השונים. לעיתים יעבוד יועץ התקשורת באופן ישיר מול אמצעי המדיה השונים ולעיתים יספק שירותי יעוץ תקשורתי מאחורי הקלעים בלבד. כיום פועלים בישראל אלפי יועצי תקשורת (לרשימת יועצי תקשורת מובילים) במסגרת משרדי יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור או כעצמאיים אשר מספקים שירותי יעוץ תקשורתי לחברות ועסקים מסחריים, פוליטיקאים ואנשי ציבור, לוביסטים, בעלי מקצועות חופשיים ולאחרונה גם לנאשמים בתיקים בעלי חשיפה תקשורתית גבוה.

עם הצמיחה במספר ערוצי התקשורת גובר הצורך ביועצי תקשורת

בעשרים השנה האחרונות עבר שוק התקשורת בישראל תהפוכות רבות עם חדירתם של עיתונים יומיים וחינמונים רבים, מקומונים ומגזינים, עשרות רבות של ערוצי טלוויזיה ורדיו התווספו לסל צריכת הבידור של כולנו וכמובן, עולם האינטרנט – בידור אינטראקטיבי אין סופי. בהתאמה לזינוק המטאורי במספר כלי התקשורת ודרכי החשיפה עלה כוחה של התקשורת. בעולם בו התקשורת היא חזות הכול ובכוחה לקבוע את תדמיתו של כל אדם, ארגון ומוסד, אין לאף אחד הפריבילגיה להישאר מחוץ למשחק התקשורתי. יועצי תקשורת יסייעו לכם כאמור להופיע ולהעביר מסרים בכלי התקשורת המרובים.

מדוע צריך יעוץ תקשורתי? האם אני יכול לבד?

התנהלות ארגון בזירה התקשורתית חייבת להתבסס על אסטרטגיה תקשורתית כוללת הנגזרת ממטרות העל של הארגון ומיעדיו העסקיים. יש לזכור ששימוש מושכל בתקשורת יכול לסייע רבות, לקדם מכירות וקשרים עסקיים, אולם שימוש מוטעה ולא זהיר לצד התנהלות לא מקצועית יכולים לגרום לפגיעה מהותית עד כדי משבר! (ראה: ניהול משברים) יש לזכור – הופעות בתקשורת הן אמצעי בלבד ואינן המטרה. על הארגון לבחון את פעילותו התקשורתית בצורה סלקטיבית ולקדם את מסריו באופן שישרת את מטרותיו. עבודה עם יועץ תקשורת בעל ניסיון תוביל לתכנון יעיל יותר של חשיפת הארגון בתקשורת ותאפשר ליועץ התקשורת לקדם את הארגון ומטרותיו מבלי ליצור אפקט הפוך של פגיעה.

יועץ טוב, יקשר ביניכם ובין התקשורת וידע לספר לה את הסיפור שלכם בצורה מחמיאה

אמור, בכוחה של התקשורת לבנות תדמית של ארגון כתורם לקהילה (רני רהב, יועץ התקשורת של קבוצת IDB, יצר עבורה תדמית של תורמת גדולה), חדשני או ככזה שכולם רוצים לעבוד בו, אולם התקשורת יכולה גם להציג את הארגון/עסק באור שלילי ומנוגד למטרותיו כך שיפגע ויגרום נזקים קריטיים עד כדי צורך בגיוס שירותיו של מומחה בניהול משברים תקשורתיים.
שיתוף פעולה עם גופי התקשורת עשויה למנוע מצבים של הצגה שלילית וכן ליצור הזדמנויות להצגה חיובית של הארגון. רבים מיועצי התקשורת שימשו בעברם בתפקידים שונים בעולם התקשורת ככתבים, עורכים, מפיקים, תחקירנים או בתפקידים אחרים. מתוקף ניסיונם הם יודעים מה מחפשת התקשורת, איך ל”ארוז” את הסיפור כך שיצור עניין אצל הכתבים, אילו סיפורים יבחר העורך על פני האחרים ואיך להציג את הדברים בצורה הנכונה ביותר כך שיפורסמו ויאפשרו לארגון לו הם מייעצים לקבל חשיפה מקסימאלית ומועילה. על כל יועץ תקשורת להכין את המרואיין כך שהמראיין יוציא ממנו את המירב וימנע מה”בורות” שיעלו בפניו בראיון. יועץ תקשורת טוב ישיג ללקוח חשיפה יעילה, יסייע בניהול משברים תקשורתיים אך מעל לכל, ימנע מהארגון מלהיקלע למצבי משבר מלכתחילה.

מאמרים נוספים

יחסי ציבור לעסקים קטנים הם מאוד חשובים להצלחת העסק

עושים יחסי ציבור לעסקים קטנים

יחסי ציבור לעסקים קטנים יחסי ציבור זה אחד הכלים האפקטיביים ביותר לקידום עסקים קטנים. מטרתו של משרד יחסי ציבור

השגת סיקור תקשורתי בעצמכם

איך לגרום לכלי התקשורת לסקר את העסק שלכם ולחשוף אותו ללקוחות פוטנציאלים?

השגת סיקור תקשורתי מצריכה עניין ולא יחצ"ן השגת סיקור בתקשורת הביניים קלה יותר מבאמצעי התקשורת המובילים עיתונים ואתרים גדולים

איך לתת ראיון לתקשורת

מה לומר בראיון טלוויזה או רדיו שייצר אימפקט מיידי

בראיון בטלויזיה או ברדיו יש לכם זמן מועט לייצר אימפקט, כיצד תנצלו אותו ההבדל בין ראיון מוקלט לראיון בשידור

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos