077-2305121

שיווק באינטרנט – איך לפעול בצורה הזולה ביותר והאפקטיבית ביותר הקיימת כיום

למעשה שיווק באינטרנט איננו מסובך כפי שלעיתים אנו חושבים. ריבוי המושגים, האתרים ואפשרויות השיווק, גורמים לבלבול רב בקרב מנהלי שיווק. הסוד להצלחת חברה באינטרנט הוא לפעול בשני ערוצים מרכזיים אשר יש לחתור למיקסומם בכל עת: הגדלת כמות הגולשים לאתר ושיפור יחס ההמרה של אותם גולשים לקונים, נרשמים ומבצעי פעולות אחרות רצויות באתר. בהשאלה לחנות פיסית, אנחנו בסה"כ רוצים שיגיעו הרבה מבקרים לחנות, ואנחנו רוצים שהמוצרים שבחנות יקרצו למקרים כך שרבים מהם יעזבו את החנות עם שקית תפוחה. כיצד עושים זאת אם כן.

שיווק באינטרנט

האסטרטגיה השיווקית שלכם באינטרנט בנויה משני מושגים: תנועה והמרה

הבאת גולשים לאתר, החלק הראשון בשיווק אינטרנטי

הבאת גולשים לאתר היא החלק הראשון בשיווק האינטרנטי. למעשה לא חייבים להביא אותם לאתר, אפשר בהחלט להביא אותם לבצע פעולות באתרים שותפים, אך ככלל, לרוב נרצה שהם יבקרו באתר שלנו, בו השקענו כסף רב. הבאת גולשים לאתר מתבצעת באחת משלוש הדרכים העיקריות:
  •  תנועה בחינם – תנועה בחינם היא תנועת גולשים שמקורה בגלישה לאתר ישירות דרך כתיבת שמו בשורת הכתובת של הדפדפן, או מציאת האתר בתוצאות החיפוש של מנוע חיפוש (מצד ימין, במנועי חיפוש בעברית ולא מצד שמאל באיזור של התוצאות בתשלום). תנועה בחינם נשיג בעיקר אם נייצר אתר מעניין שבו תכנים שהגולשים רוצים לקרוא. אתר זה הוא דוגמא טובה לאתר המתבסס על תנועה בחינם. הנושאים שבו עניינו אתכם וסביר כי הגעתם אליו עקב חיפוש מושג מסוים בגוגל או הפנייה של חבר ששלח לכם מייל עם קישור לאתר.
  •  תנועה בתשלום – תנועה בתשלום או “קניית תנועה” היא דרך אפקטיבית מאוד להשיג תנועה במהירות לאתר. למעשה בכדי להשיג גולשים, אתם מפרסמים באנרים באתרים או מודעות במנועי חיפוש אשר מפנים לאתר שלכם. הצד השמאלי ברוב מנועי החיפוש מוקדש למודעות בתשלום הרלוונטיות לביטוי שהגולש חיפשה. כך אתם יכולים למשוך אותו להגיע לאתר שלכם, תמורת מחירים נוחים בדרך כלל. שימוש בפרסום ובפרט במודעות גוגל אדוורדס, מאפשר השגת תנועת גולשים רלוונטית במהירות וכדאי לחברות רבות אשר יודעות להפוך את הגולשים להכנסות, גם אם יש להן תנועה חינמית רבה. (באתר זה למשל יש מודעות מצד שמאל של כל דף, שהן מודעות של עסקים רלוונטים הפונים לגולשים באתר, האתרים משלמים לגוגל וגוגל מעביר חלק מההכנסות לאתרים שבהן המודעות פורסמו).
  •  תנועה תמורת חלוקת רווחים – תוכניות שותפים רבות מאפשרות לכם לחלוק הכנסות עם האתרים אשר ייצרו לכם תנועה. אם למשל אתם מוכרים ספר באתר האינטרנט שלכם, אתם יכולים לפרסם באנרים בתוכניות שותפים אשר כל גולש שיגיע וירכוש את הספר, יזכה את האתר שהפנה אותו אליכם בנאמר 30% מהרווחים. תנועה כזו היא תמיד ROI חיובית שכן מדובר בתשלום לפי הצלחה. תנועה כזו רלוונטית בעיקר לאתרים שמייצרים הכנסות ישירות מגולשים ולא בעקיפין ולכן יכולים לחלוק בהכנסות.
קיימות עוד דרכים להבאת גולשים לאתר ובהן שיווק בדואר אלקטרוני ואף פרסום ברדיו של כתובת האתר. אך ניתן להתייחס לכולן כוריאציות של שלוש הדרכים שלהלן.

המרת גולשים לקונים ומבצעי פעולות – החלק השני של שיווק באינטרנט

אם רוב מנהלי השיווק מבינים את חשיבות הבאת תנועת גולשים לאתר ומביטים בגרפים אלו חדשות לבקרים. מעטים עדיין מבינים את החשיבות של המושג “יחס המרה”. אך אתר שיודע להמיר טוב יותר גולשים לקונים הוא האתר שיוכל להשקיע בפרסום ויזכה לתמורה חיובית ולאורך זמן ייצור יתרון תחרותי על מתחריו. יחס המרה טוב, הוא יחס המרה אשר מצליח בשיעורים גבוהים לשכנע את הגולשים להפוך לקונים, נרשמים למייל שלכם או משאירי פרטים (מה שלא הגדרתם כמטרה של האתר שלכם). הכפלה של יחס המרה היא פעולה אפשרית לאתר מתחיל, וכך ללא השקעה כלל בפרסום אפשר להכפיל את ההכנסות, מאותה כמות גולשים בדיוק. ישנן מספר דרכים עיקריות לשיפור יחס המרה:
  •  סלקו אייטמים מיותרים מדפי האתר – האם התמונה הזו משרתת אתכם, או מסיטה את הגולש מעגלת הקניות?, האם המוסיקה מועילה או מזיקה? סלקו כל אייטם בדפים שאינו תורם לגולש בדרכו אל המטרה שהגדרתם. טעות נפוצה של אתרים היא להמשיך ולהציג את כל הקישורים הפנימיים של האתר לגולש שהחל בביצוע רכישה וכך הוא “פתאום רואה את הקישור שם מימין לכתבה המעניינת” ומפסיק את הרכישה.
  •  הוסיפו דגשים שיניעו לפעולה – השתמשו בתמונות, טקסטים וגרפיקה כדי להניע את הגולש לביצוע פעולה. אל תהססו לקרוא לו לבצע את שברצונכם שיקרה (אגב, זו הזדמנות מצוינת לומר לכם כי אם אתם רוצים לקבל טיפים שיווקים מוצלחים למייל, הירשמו כעת בתיבה שמימין למעלה ותקבלו כל שבוע טיפ שיווקי קצר ופרקטי שיעזור לכם להגדיל את הכנסות החברה שלכם). קדימה מלאו הפרטים, תמיד תוכלו להתנתק מהרשימה ולעולם לא נשלח לכם ג’אנק J
  •  בצעו שינויים חוזרים ונשנים – כמה חכמים שלא נחשוב שאנחנו, המציאות תמיד חזקה יותר. החליפו תמונות ומדדו כיצד השפיע הדבר על יחס ההמרה של גולשים באתר. החליפו כותרות, שנו צבעים ומדדו ומדדו ומדדו. כל שינוי ישפר עשירית האחוז, ולבסוף תוכלו להכפיל את יחס הההמרה. תגלו פעמים רבות שחצי מהניחושים שלכם היו מדויקים ובשאר המקרים דווקא הכותרת המשעממת גרמה לגולשים לקנות, דווקא התמונה של הבחור השמנמן הייתה מוצלחת יותר משל החתיך וכו’.

מאמרים נוספים

דיוור אלקטרוני באינטרנט

דיוור אלקטרוני באינטרנט

שימוש בכללי הדיוור יכול לשפר פי 17 את הצלחת הדיוור שלכם דיוור אלקטרוני הוא תורה מדוייקת אשר מילוי הכללים

ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי – חשיבה מחוץ לקופסא

איך בוחרים יועץ שיווקי או חברת ייעוץ שיווקי? איך תדע אם אתה צריך ייעוץ שיווקי? אם אחת או יותר

שיווק ופרסום

השילוב הקדוש של שיווק ופרסום

מה ההבדל בין שיווק ופרסום ואיך משלבים בין השניים? שיווק מהו? שיווק הינו כלל הפעולות העסקיות אשר נוקט בהם העסק

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos