03-5792920

כיצד שיווק על ידי משפיענים משפיע על העסק שלכם

כיצד-שיווק-על-ידי-משפיענים-משפיע-על-העסק-שלכם

שיווק באמצעות משפיענים כבר מזמן נחשב לטרנד החם והמוביל בעולם העסקי. יותר ויותר עסקים בוחרים לפנות לשיטת שיווק המשפיענים והסיבה לכך, כי מדובר על מודל שיווקי שהוכח כמשתלם וכמסייע לעסקים להיחשף לקהלי יעד חדשים, ובכך למקסם את הרווח.

אם בעבר שיטת השיווק בעזרת משפיענים הייתה שמורה עבור חברות ענק, הרי שכיום עם התפתחותם של הרשתות החברתיות, נחשבת אסטרטגיית שיווק המשפיענים כמועדפת על ידי חברות מרובות בעולם כולו. 

מי הם בעצם המשפיענים?

המשפיענים הינם דמויות בולטות בתעשיית המותג שלכם. לא מדובר בהכרח במפורסמים וסלבריטאים, הדמות המשפיעה חייבת להגיע מתחום העיסוק של המותג שלכם. מלבד היותם של המשפיענים כמומחים וכברי סמכא בנישת העיסוק, חייבים להיות המשפיענים בעלי קהל עוקבים רחב ומעורב ברשתות החברתיות. בעזרת שיווק משפיענים, אנחנו מפנים את המסרים השיווקיים לדמויות המשפיעות בתחום העיסוק שלנו, ובכך אותן הדמויות חושפות את המותג שלנו לקהל המיועד. 

לפעמים משפיעני פייסבוק ומשפיעני אינסטגרם, לא בהכרח יהיו משפיעני טיקטוק ומשפיעני יוטיוב – לכל פלטפורמה אינטרנטית קיימות הדמויות הבולטות משלה, ולשם כך נעשית בדיקה ייחודית לאיתור המשפיען המיועד.

היתרונות הבולטים לשיטת שיווק משפיענים

אחד היתרונות הבולטים והמרכזיים ביותר בשיטת שיווק המשפיענים הינו אמינות הקהל. הקהל של הדמות המשפיעה – אמין לו ובכך, ייתן את הסכמתו לצריכת וקניית המוצרים שאותה הדמות המשפיעה מציעה עבורו.

היתרון בפנייה לקהל הרחב דרך דמות משפיעה, ולא דרך קמפיין ישיר אל עבר הצרכנים – הוא, שלאנשים בדרך כלל קשה לתת אמון במותג מסוים, אבל כן יהיה לאנשים קל יותר לתת אמון במוצר שהם רואים שמישהו מפורסם משתמש בו – משמעו של הדבר, שהמוצר שלכם יחשב לאמין יותר בעייני הלקוחות, אם ידוען כלשהוא ישווק אותו.

המשפיענים יעניקו רוח גבית למותגים של העסקים הקטנים והבינוניים, שאינם מוכרים מספיק, וכל זאת בזכות המלצתו של המשפיען אשר תחזק את הבטחון ותחושת האמינות כלפי המוצר או השירות.

יתרון נוסף, לשיווק באמצעות משפיען, הינו: בניית אסטרטגית מיתוג ושיווק – אותה יבנה המשפיען מול הלקוחות שכבר קיימים בבית העסק, ועבור הלקוחות החדשים אשר יצטרפו לבית העסק שלכם. המשפיען יתרום לבניית תקשורת רב ערוצית אשר תמקסם את החשיפה ואת המגעים עם הלקוחות ותניע אותם לפעולה.

כמו כן, המשפיען יבנה את המסר המיתוגי של העסק שלכם – מסר אשר יניע את הלקוחות לפעולה, ויגרום לגולשים להשאיר את הפרטים שלכם, וכך בעצם יגיע העסק ללידים החמים והרלוונטיים ביותר עבורו, מה שיגרום לכמות הרכישות של המוצרים והשירותים לעלות, ובכך בעצם יגדיל בית העסק את הרווחים.

איך לבחור משפיען עבור שיווק משפיענים?

בדומה לאסטרטגיות שיווק השונות, גם תהליך בחירת הדמות המשפיעה נוצר כתוצאה ממחקר מקדים ומעמיק. לפני שבכלל נפנה למשפיען, נצטרך להבין – מי הוא קהל היעד אליו נרצה לפנות, ומה היא פלטפורמת השיווק הרצויה עבורנו – האם אלו הם משפיעני האינסטגרם, משפיעני הפייסבוק או שמא משפיעני היוטיוב שנרצה לעבוד מולם.

בתחילה נאתר את הקהילות הרלוונטיות בתחום העסקי הדרוש, ואחריו נתמקד באוכלוסיית האנשים המגיבים באופן שיטתי וקבוע, ולהם קהל עוקבים נאמנים. חשוב לבחון לא רק, את כמות העוקבים של אותו המשפיען אלא גם, את האינטרקציה של המשפיען עם העוקבים אשר ברשותו.

בסיום תהליך האיתור של המשפיען הדרוש – עבור קמפיין משפיענים, אנחנו נפנה לנהל שיח עם אותה הדמות הנבחרת. מומלץ ביותר, לקיים שיחות כנות וישירות עם המשפיען, במטרה להגיע להבנה דו-צדדית בדבר קמפיין המשפיענים הרצוי.

קצת נתונים מהשטח…

לפי מספר סקרים שנערכו לבחון את הצלחת השיווק באמצעות משפיענים נרשמה מגמת עלייה בתוצאות שיווק על ידי משפיענים. 

  • על פי הסקר של חברת TALKWALKER, שימוש במשפיענים – הוכיח את עצמו כיעיל ואפקטיבי. ממצאי הסקר היו, כי: מעל 60% מהנשאלים, מדווחים את שיווק המשפיענים בעדיפות החשובה והעליונה, וכי 61% מהנשאלים יגדילו את תקציב השיווק עבור קמפיין המשפיענים.
  • סקר נוסף, של חברת SCHLESINGER ASSOCIATES מדווח כי מעל ל- 80% ממשתתפי השיווק בסקר, העידו כי באמצעות שיווק משפיענים, הושגו תוצאות אפקטיביות ומרובות.
  • ובסקר של LAUNCH METRICS, דווח כי מעל ל90% מאנשי השיווק מצהירים שהחל שיפור בנראות המותג שלהם, וכי מעורבותם של המשפיענים באסטרטגיה השיווקית, מעיד על ייצור לידים מרובים.

שיווק משפיענים – משיג יותר!

אין ספק כי שיווק באמצעות משפיענים הפך לכלי הפופולארי בשנים האחרונות בקרב חברות ועסקים רבים. אם גם אתם מעוניינים להגדיל את מאגר ההכנסות של העסק שלכם, ולשפר את המיתוג והחשיפה העסקית – הרי שאתם זקוקים לבלוגר או אושיית הרשת, אשר ימשכו אליכם את קהלי היעד הרלוונטיים ביותר. 

אנחנו בחברת GPS לעסקים, המזניקים מאות עסקים בשנה, מזמינים אתכם לפנות אלינו, ולהמריא איתנו אל עבר ההצלחה העסקית שלכם!

לנו, בחברת GPS לעסקים – חשוב ביותר שהלקוחות שלנו יוכלו להרחיב את החשיפה העסקית שלהם, ולכן פיתחנו את שירות שיווק המשפיענים הרחב והממוקד ביותר. המבוסס על בניית אסטרטגיה ותוכנית עבודה. הטמעה בפועל, עריכת שינויים והתנהלות על בסיס מדדים כמותיים ואיכותיים.

מחכים לראותכם – GPS לעסקים!

מאמרים נוספים

מיקור חוץ מה זה?

מיקור חוץ יתרונות וחסרונות

עושים סדר! מה ההבדל בין חברת ייעוץ למיקור חוץ? כשחושבים על המושג מיקור חוץ בישראל, עולה ההשוואה בין חברת

שיווק-שותפים-GPS-לעסקים

שיווק שותפים – כל מה שרציתם לדעת!

בנוף השיווק הדיגיטלי המודרני של היום – המונח שיווק שותפים מתייחס לקידום עסק או מוצרים של אחרים ולהרוויח עמלה

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית – מטרות וכללים ליישום מוצלח שליטה באומנות הכתיבה השיווקית או קופירייטינג היא חלק חשוב בתחום שיווק באינטרנט

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos