03-5792920

אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית

מהי אסטרטגיה שיווקית?

המונח אסטרטגיה שיווקית מתייחס לפעולות אותן צריך כל עסק לבצע על מנת לקדם את האסטרטגיה העסקית שלו, כמו למשל קביעת המחיר, בחירת ערוצי ההפצה ועוד. האסטרטגיה השיווקית מתמקדת בשלושה מרכיבים עיקריים והם :

  1.  מרכיב ראשון הוא הצרכן , 
  2.  מרכיב שני הוא המוצר אשר אתם משווקים ומוצע לצרכן 
  3. המרכיב השלישי החשוב הוא. USP – UNIQUE SELLING PROPOSITION 

הצעת הערך הייחודית אשר תגרום לצרכן לקנות את המוצר.

מהי אסטרטגיה שיווקית

כל בעל עסק חושב על לידים חמים ושימוש בהם. אך עוד לפני שאלו יגיעו חשוב להתוות את הדרך, האסטרטגיה. כל חברה או חנות המשווק את עסקיו באינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות זקוק לאסטרטגיה שיווקית אשר תקדם את המכירות והרווחים של העסק. 

המחשבה המובילה באסטרטגיה שיווקית היא הלקוח, הצרכים של הלקוח, ומהי הבעיה אותה אתם פותרים ללקוח עם המוצר שלכם. באסטרטגיה שיווקית בונים עבור הלקוח מוצר או שירות המתאימים לו בדיוק כמו כפפה ליד. ובנוסף משקיעים זמן ומחשבה ומנסחים את ה- USP המושלם אשר יוכל לגרום ללקוח להבין שהמוצר שלכם הינו המוצר לו הוא זקוק, לו הוא חיכה שנים רבות ורק המוצר שלכם הוא התשובה הטובה ביותר והפתרון לשאלתו ולצרכיו. 

מה נכלל בבניית אסטרטגיה שיווקית ?

בניית אסטרטגיה שיווקית לכל עסק חברה או חנות המוכרים מוצרים או שירותים, לוקחת בחשבון מספר אלמנטים אותם בונים זה לצד זה והם:

  1. מדיניות מחירים – מדיניות מחירים היא קביעת המחירים הנכונים לשרותי ומוצרי החברה. אין זה בהכרח אומר כי קביעת מחירים נמוכים מאוד או גבוהים יותר היא האסטרטגיה הנכונה. הכול תלוי בנקודת הזמן בה המוצר פוגש את הצרכן ובהעדפותיו של הצרכן. המוכנות של הצרכן לשלם מחירים שונים עבור מוצר כלשהו שואבת מהמקום והזמן בו הוא פוגש או נצרך למוצר כלשהו. כדאי לכל חברה או עסק לבחון את גובה המחירים במקרים שונים עבור קהל שונה ואז לגבש את מדיניות המחירים שלו. גם האופציה של הנחות ללקוחות בקופה, נדרשת למדיניות ברורה על מנת למנוע את המצב המוכר כי המוכרים נותנים הנחה קבועה בקופה, רק כי נתנו להם את האופציה, ולא מישמים את ההטבה בזמנים שונים וללקוחות שונים כפי שנדרש.
  2.  מדיניות מוצרים –  זוהי מדיניות הקובעת מהם המוצרים והשירותים שהחברה מספקת. כמובן שכדאי לתפור היטב את המוצרים לצרכי הלקוחות.
  3. מדיניות ערוצי הפצה –  מדובר בבחירת ערוצי ההפצה של השירות או המוצר שלכם וזוהי החלטה משמעותית ביותר ואפילו מכרעת עבור כל עסק וחברה, ערוצי הפצה שאינם מתאימים עלולים להיות סיבה לנפילתן של חברות ואילו ערוצי הפצה מעולים ירימו את החברה כך שהמוצר יימכר יותר  והרווחים ינסקו. גם אם המוצר שלכם מעולה ויש לכם קהל יעד שצריך ורוצה את המוצר שלכם. עליכם לוודא כי המוצר יגיע אל קהל היעד. השיטה היעילה בדרך כלל היא בחירת מגוון ערוצי הפצה, המשאיר את הכוח בידי בעל העסק ומקטין תלותו בערוצי ההפצה הרבים. לדוגמא בשוק מוצרי הצריכה בישראל, מעודדות החברות הרבות המייצרות מוצרי מזון, את הרשתות הפרטיות על מנת להקטין את כוחן של הרשתות הגדולות כמו שופרסל ועוד. בחירת ערוצי הפצה חדשים כמו לדוגמא מכירה ישירה, יכולה לסייע ולהגדיל באופן משמעותי את חשיפת הצרכן למוצר וגם את המכירות. 
  4. מדיניות תקשורת שיווקית – המדיניות של תקשורת שיווקית היא המסרים העוברים אל קהל היעד שלכם דרך אמצעי התקשורת השיווקית של העסק. מסרים אלה עוברים ללקוחות דרך פרסום, מודעות בעיתונים, וגם פעילות קידום מכירות שיוזם העסק. בחירת המדיניות של התקשורת השיווקית היא בחירה אסטרטגית .

 

 

 

מאמרים נוספים

אוטסורסינג

מיקור חוץ הייטק – הדרך להגיע לפסגה

חברות ההייטק בישראל נמצאות בתוך סביבה מאתגרת שמתפתחת כל הזמן, ועומדים מול לא מעט אתגרים מורכבים. ככל שהחברה שואפת

מיקור חוץ

מיקור חוץ

מיקור חוץ - ניהול פרוייקטים חברות פרטיות מיקור חוץ (אאוטסורסינג) הינה שיטה לניהול עסק שהתפתחה מאוד מסוף המאה ה20

אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית: מדוע עליכם לתכנון אותה מראש

בשווקים של היום, עסקים ללא אסטרטגיה דיגיטלית מתוכננת מראש, הם עסקים חסרי כיוון. מדוע? כי הם לא הגדירו לעצמם

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos