03-5792920

מהם הכישורים החשובים ביותר למנהלים בחברה בינלאומית?

זכיינות למכירה

מנהלים נדרשים למכלול רחב ביותר של תכונות וכישורים, שיאפשרו להם לפעול מול גורמים, בעלי עניין, עובדים ולקוחות בדרכים המוצלחות ביותר, שיבטיחו לארגון הצלחה עסקית. אבל האם כישורים אלו מספיקים לניהול חברה בינלאומית מעבר לים? מהם הכישורים החשובים ביותר למנהלים בחברות בינלאומיות ומהם האתגרים הניהוליים שעומדים בפניהם?

מכלול תכונות שתלויות בנסיבות

אפשר לכתוב מאות אלפי מילים על ניהול וכיצד אפשר לנהל ארגונים באופן מוצלח, אבל למען האמת, אף ארגון או חברה לא יצליחו להכניס את כולם לרשימה אחת. הידע והניסיון הקודם של המנהלים, היכולת שלהם לסנכרן בין סניפים ובעלי עניין בין שתי מדינות או יותר, הבנת הקהל המקומי, ידיעת אנגלית עסקית וגם תכונות האופי הם אלו שיקבעו את הצלחת הניהול בהתאם למאפייני הארגון והצרכים האישיים שלו.

ארבעת כישורי הניהול החשובים לפי גוגל

כשגוגל ניסתה לפני כעשור לעמוד על תכונותיהם של מנהלים בחברות בינלאומיות, היא בדקה מהן ההתנהגויות הכי נפוצות של המנהלים הכי טובים בתחומם. את תוצאות הבדיקה שלה, גוגל זיקקה ל-8 כישורים. לאחר פרסום התוצאות, עיתון הניו יורק טיימס החל לעקוב ולדווח על עלייה בביצועיהן של חברות ענק בזירה הבינלאומית, כך שאפשר לקבוע די בביטחון שאלו הם כישורים שכל מנהל חייב שיהיו לו.

הנה ארבעה מהם:

  1. מנטורינג –מנהלים אמורים להשקיע זמן ואנרגיה כדי למקסם את הפוטנציאל הגלום בעובדיהם מבחינה אישית ומקצועית. הם אמורים לא רק למסור הנחיות ופעולות לביצוע אלא גם לסייע, להאזין ולשאול שאלות טובות, מבלי לתת מעצמם את כל התשובות והפתרונות.
  2. סביבת עבודה תומכת מאמץ –Team Effort (מאמץ משותף) מייצר חוויית סיפוק. כשאנשים חולקים אותה, הם הופכים לנלהבים יותר ומייצרים תלות הדדית, שמאפשרת להם לעבוד יחד טוב יותר. מנהלים טובים יודעים כיצד לרתום את עובדיהם לצוותי עבודה מנצחים תוך שמירה על הרווחה האישית וההעצמה של כל עובד בנפרד.
  3. מומחיות –החברה זקוקה למנהלים עם כישורים וידע מפותחים בתחומי המפתח שלה ולכן המנהלים אמורים להמשיך ולפתח את רמת המומחיות וההבנה שלהם, לעקוב אחרי מה שקורה בתעשייה ולהמשיך לרכוש ידע.
  4. החלטיות – מנהלים שאינם החלטיים מסוגלים לשתק את הארגון, לגרום לאחרים לפקפק ביכולותיו ולעורר חוסר וודאות. המיקוד עשוי להיאבד אצל העובדים, כמו גם אצל הלקוחות. לכן המנהלים אמורים להיות בעלי ביטחון עצמי מצוין ולקבל החלטות מבלי להתחרט עליהן בדיעבד. כל החלטה עדיפה כמובן על היעדר החלטה.

הבנת התרבות העסקית

בעולם העסקי-גלובלי שאנחנו חיים בו, מנהלים בחברות בינלאומיות נדרשים לא רק לידיעת אנגלית עסקית ומנגנוני שיווק ברמה המצוחצחת ביותר, אלא שעליהם להבין במדויק גם את התרבות העסקית של כל מדינה שבה הם פועלים, תוך יישום אוריינטציות ניהול מתאימות (אתנוצנתרי, פוליצנטרי וכד'). כך לדוגמה, מנהל בחברה ישראלית שפועלת בשבדיה, יצטרך לדעת שקצב קבלת ההחלטות שלה איטי ורגוע עד כדי התפקעות העצבים בהשוואה לתסיסה והאנרגטיות הישראלית. ההולנדים פזיזים והניסוח הבריטי בחוזים הוא מפולפל ובעל כפלי משמעות רבים. בנוסף, אמורים המנהלים לחזק את יכולת השיח שלהם עם עמיתים בהתאם לתרבות, לגלות פתיחות וליצור קשרים שיובילו למקומות הנכונים.

מאמרים נוספים

ייעוץ-עסקי-–-הרבה-יותר-מעצה-טובה

ייעוץ עסקי – הרבה יותר מעצה טובה

אנו בחברת GPS  לעסקים מעניקים שירותי ייעוץ עסקי כבר למעלה מ-20 שנה והובלנו יד ביד מאות עסקים בנחישות ובאחריות

ייעוץ עסקי למקימי עסק חדש

ייעוץ עסקי למקימי עסק חדש – כך מומלץ לבחור אותו

אם הקמתם עסק חדש, את הדרך להצלחה בו תוכלו לממש באמצעות שירות ייעוץ עסקי. באמצעותו, העסק שלכם יועל לפרוח

דברים שכדאי לדעת על שירות ייעוץ עסקי עבור עצמאיים חדשים

דברים שכדאי לדעת על שירות ייעוץ עסקי עבור עצמאיים חדשים

ייעוץ עסקי הוא ללא ספק אחד הכלים החשובים לבית העסק. באמצעות ייעוץ עסקי תוכלו להעצים את הפעילות שלכם ולהפוך

קבלו במתנה 3 פרקים מהספר GPS לעסקים

קבלו למייל קובץ PDF המכיל 3 פרקים סופר חשובים שכל בעל עסק חייב לדעת

    לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

    דברו איתנו

    מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

      לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos
      logos