077-2305100

תרגמו את הקמפיין שלכם להצלחה

מי לא רוצה לדבר עם הלקחות שלו, להעביר מסר או תדמית מסויימת שבסופו של דבר תמכור יותר ותכניסו יותר כסף? אין ארגון שלא מעוניין להצליח בעסקים ולשם כך קיימות דרכים שונות ואמצעים מגוונים. אחד האמצעים בהם אתם יכולים לקדם את העסק שלכם מול לקוחות קיימים ובעיקר מול לקוחות פוטנציאלים הוא קמפיין פרסומי. קמפיין הוא למעשה תוכנית פירסומית מתוכננת מראש ומוגדרת תקציב ומטרה. הקמפיין יכול לעזור לכם ביצירת מיתוג מסויים למוצר או לשרות שהארגון שלכם מעניק, לפרסם אתכם בקרב אוכלוסיות שלא הייתם מגיעים אליהן בדרכים רגילות ובסופו של דבר – לחולל עסקים ולהכניס כסף לארגון שלכם. קמפיין עשוי להיות פרוייקט עתיר יצירתיות ולהגיע באינספור צורות, קולות, צבעים וסגנונות. חשוב כמה פרסומות אתם רואה מדי יום ומהו המגוון העצום וההבדלים ביניהן. ודאי שמתם לב לא אחת למחשבה ולהשקעה בפרסומת מושכת ומעניינת במיוחד. לכן, מאחר ואפשר "לאבד את הידיים והרגליים" בעולם הפרסום והקמפיינים, ובעיקר בעולמנו עתיד המדייה. לכן, קמפיין צריך להתמקד במטרה וביעדים בולטים ומוכוונים. אז איך מתחילים? להלן שלושה שלבים בסיסיים שיעזרו לכם ביצירת קמפיין משלכם:

קמפיין פרסומי

איך להקים קמפיין פרסומי

השלב הראשון של כל קמפיין: בחירת קהל יעד

שאלו את עצמכם: למי הארגון שלכם רוצה לפנות. אם אתם שואפים להגיע לאוכלוסיה חרדית תזדקקו לקמפיין שונה בתכלית מאשר קמפיין לאוכלוסייה חילונית. קמפיין שמיועד להורים טריים יהיה שונה בתכלית מקמפיין שמיועד לגיל השלישי. כך למשל, אם בבעלותכם חברה המייצרת מוצרי חלב, הרעיון שבבסיס הקמפיין שלכם יהיה זהה (“שתו חלב”, או “חלב הוא בריא”) אך לכל אוכלוסייה תפנה בשפה משלה. למעשה, בחירת קהל יעד של הקמפיין תקבע את השפהשל הקמפיין, את הצבעים, הצורות, התמונות והטקסטים שילוו אותו וישפיעו ישירות על המסר. עם זאת, על מנת לקבוע קהל יעד שלכם לא מספיק להעניק לו הגדרות מכלילות, אלא חשוב לפרט כמה שיותר ולקבוע גם תתי אוכלוסיות. כך למשל, אם בחרתם באוכלוסיית בני נוער, יש באוכלוסייה זו את ה-“חנונים”, ה-“מקובלים”, בנות או בנים, רזים או שמנים וכדומה. יתכן אגב, שיהיו לכם כמה סוגים של קהל יעד, במקרה כזה תוכלו לנהל קמפיין כללי יותר שידבר לכולם, או לנהל קמפיין מפוצל שיעביר את אותו מסר אבל בדרכים שונות. עם זאת, פנייה לכל קהל יעד באמצעות קמפיינים מפוצלים תייקר את העלויות.

השלב השני בהקמת קמפיין: קביעת תקציב

קמפיינים עשויים להיות דבר יקר – למעשה, אין גבול לסכום שאפשר להוציא על קמפיין, בניסיון להגיע לכל קהל יעד אפשרי. מצד שני, לא חייבים להוציא סכומי עתק על קמפיין פרסומי. לכן, עליכם להגדיר מראש כמה גורמים שעשויים להשפיע על התקציב שלכם: ראשית, כמה כסף הארגון מוכן להקדיש מתוך התקציב שלו לטובת הקמפיין. ארגון גדול עשוי להשקיע סכומי כסף גדולים, אך לא בהכרח.
משלב זה עליכם לקבוע האם יש עיתוי מסויים שבו אתם רוצה לצאת בקמפיין. כך למשל, חברה לייצור בריכות שחייה ביתיות תרצה לצאת בקמפיין פרסומי לקראת הקיץ. חברה לשיווק מוצרי ניקיון תרצה לצאת בקמפיין פרסומי לקראת חג הפסח, ואילו חברת אופנה תרצה לצאת בקמפיין עם תחילתה של קולקציה וגם לפני סוף העונה. קביעת התקופה לפרסום עשוייה להשפיע מאוד על העלויות שכן קיימות תקופות לחוצות יותר ולפיכך יקרות יותר, לעומת תקופות “יבשות” יותר.

לאחר שקבעת את התקופה בה יצא הקמפיין עליכם להחליט באיזו מדיה תרצו להשתמש: טלוויזיהרדיועיתונותשלטי חוצותפוסטרים וכדומה. לכל מדיה יש עלות שונה, כשעליכם גם לקבוע מה משך הזמן בו ימשך הקמפיין ובאיזו תדירות. אם למשל תרצו לפרסם ג’ינגל ברדיו, תשלמו מחיר שונה על ג’ינגל ארוך או קצר, בין פרסום אחת לשעה או אחת ליום, וגם מחיר שונה לשעות שידור שונות (הלילה זול יותר מהיום). חלק זה יקבע במידה רבה את התקציב שלכם.

קיימים פרמטרים רבים נוספים לקביעת תקציב, כמו למשל האם לעבוד עם חברת פירסום או לנהל את הקמפיין לבד. חברת פרסום מתמחה יותר מכל אחד אחר בניהול קמפיינים, אך העלות שלה עלולה להיות גבוהה מאוד. מצד שני, קמפיין הוא מטבעו דבר יקר, ואולי יהיה שווה לכם להשקיע עוד קצת כסף ולקבל תוצאות מקצועיות יותר.

השלב השלישי בהקמת קמפיין: הגדרת המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות

לאחר שקבעתם מהי אוכלוסיית היעד שלכם ומה התקציב שאתם מעמיד לרשות הקמפיין, מוטלת עליכם משימה חשובה אך לא פשוטה כלל: קביעתהמסרשאתם רוצה להעביר ללקוחות שלכם. בין אם באמצעות “סלוגן”, תמונה, שיר או כל אמצעי אחר – עליכם להעביר ללקוחות הפוטנציאליים מסר שיגרום להם לקנות את המוצר או השרות שלכם. קביעת מסר אינה כה פשוטה, שכן היא תדרוש מכם “להיכנס לראש” של הלקוחות שלכם ולדעת מה יעבוד ומה לא.

כחלק מהמסר שתרצו להעביר תרצו אולי לכלול מסר תדמיתי. כך למשל, חברת הנעלה ותיקה מאוד תרצה אולי להעביר בקמפיין לנעליים גם מסר של תדמית חדשנית שתסתור את התדמית המיושנת שאולי יש לה. לשם כך היא עשויה להשתמש בדוגמנית צעירה, במוזיקה מודרנית ועוד. חברת תנובה יצאה, למשל, בקמפיין תדמיתי לאחר שבחלב שלה נמצאו לפני מספר שנים שרידי סיליקון. הקמפיין נועד לשנות את התדמית שדבקה בחברה ולהחזיר את אמון הלקוחות.

עם זאת, אם יש לכם בעיה תדמיתית עליכם קודם כל לטפל בבעיה האמיתית בארגון שגרמה להפרעת התדמית. חשוב לדוגמה על מצב בו תנובה הייתה יוצאת בקמפיין תדמיתי בעקבות פרשת הסילקון, ואחרי כחודש היה מתגלה שוב סיליקון בחלב – שום קמפיין לא היה עוזר לשפר שוב את התדמית שנהרסה.

חשוב לזכור: על המסר בקמפיין להיות תכליתיקליט ובשפה שמדברת לאוכלוסיה אליה הוא פונה. אם תשקיעו הון בקמפיין אבל המסר “לא ידבר” – יצא רווחכם בהפסד.

דרך נוספת ליצור תדמית חיובית לעסק היא להפיק סרט תדמית או מיתוג מחדש לחברה ולמוצרים

מאמרים נוספים

פרסום עסקים

מהי הדרך הטובה ביותר לבצע כיום פרסום עסקים?

כל עסק צריך לקחת בחשבון כי הוא צריך לעשות הכול בכדי להגיע אל כמה שיותר לקוחות. עסק אשר יזלזל

אחסון אתרים

אחסון אתרים – בחירה מקצועית

מחיר הוא תוצר ישיר למה שאתה מקבל. אפשר לבנות אתר בגרוש וחצי וגם לעשות לו אחסון אתרים בחו"ל אבל

משרד פרסום

על פרסום בגוגל ומחקר מתחרים!

גם לפני שעושים ללקוח קמפיין פרסום בגוגל, חשוב לגבש אסטרטגייה וקונספט שיווקי אחרי שמבינים מה המתחרים עושים בפרסום. לא

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos