077-2305121

הסודות של פרסום חוצות יעיל

פרסום חוצות

הבדלים בין אסטרטגיות פרסום חוצות וטיפים להצלחה

מפרסמים רבים הצליחו באסטרטגיית פרסום חוצות נבונה לבנות מותגים חזקים ולייצר מומנטום משמעותי. יש מפרסמים אשר בוחרים בקפידה את השלטים שבהם יפרסמו, כמו בסיפור שאין יודעים אם הוא אמיתי על מפרסם שבחר במיקומים סביב שותף פוטנציאלי.  מול ביתו, משרדו ובדרכו לעבודה. השותף הפוטנציאלי כלל לא היה מודע לכך שהתחושה כי “הארץ מוצפת שלטים”, הינה מוטעית, ורק תכנון חכם של הפרסום ייצר אצלו את התחושה כי “כדאי לחתום עימם על הסכם, הם גוף חזק”.
לחשוף את המוצר ולהעביר מסרים קצרים. מטבע הדברים כאשר נהג חולף ליד שלט חוצות פעם עד פעמיים ביום הוא רואה את השלט למשך זמן קצוב שמאפשר למסר קצר “להיצרב” בתודעה, בשונה למשל בפרסום באינטרנט בו הצופה נחשף למסר מספר רב של פעמים ואופי הצפייה מאפשר חשיפה לפרטים רבים יותר.

איזה אפיק פרסום מתאים לך מבין השילוטים השונים?

קיימים סוגים רבים של שלטי חוצות, כל שלט נועד למטרה שונה: לפלח שוק שונה, לרמת חשיפה שונה, לתקציבים גדולים או קטנים ולהעברת מסרים ארוכים או קצרים.
  • שלטי ענק בצמתים מרכזיים: מיועד לחשיפה לקהל גדול ורחב ביותר. בנוסף מייצר אפקט של עוצמה, שהרי “המדיום הוא המסר” ומשדר ללקוחות, ספקים ומתחרים “אנחנו גדולים וחזקים”. יש הטוענים כי שלטי הענק של קסטרו שהיו מהראשונים להופיע בנתיבי איילון, סייעו משמעותית בסימון החברה כמובילה בשוק האופנה.

  •  שלטים בתחנות רכבת ואוטובוס: מאפשר שילוב של מסרים קצרים לחולפים במהירות ליד השלט והוספת פרטים לעומד בתחנה. קהל היעד הינו לרוב חיילים ואנשי עסקים ולכן ניתן לפרסם במיוחד עבורם. פרסום על אוטובוסים לפי קווי הנסיעה כמו גם פרסום בחלק מתחנות האוטובוס מאפשר להשיג כיסוי גיאוגרפי ממוקד.
  •  שלטי הכוונה: שלט הנמצא מעל תמרור רחוב המכוון לעבר בית עסק מסוים, מיועד בדרך כלל לחשיפה מקומית.פרסום זה רלוונטי במיוחד אם יש לכם סניף מקומי שאתם רוצים להפנות אליו, או אם אתם עסק קטן שמעוניין בחשיפה ללקוחות השכונה הרלוונטית.
  •  מסכי ענק ופרסום אלקטרוני: חשיפה בעלת תוכן אקטיבי, בדרך כלל במקומות הומי אדם, המפרסם יכול לשלוט מרחוק על התוכן המשודר. ניתן לעשות שימוש בפרסומות שהוכנות לטלוויזיה בגרסה מקוצרת, למסכים אלו, ולייצר זכירות נוספת ומהירה לקמפיין המושקע שלכם.
  •  שלטים הפונים בזויות שונות אל התנועה: מטרתם לתפוס את מבטו של הנהג בהתאם לכיוון, למהירות הנסיעה או העמידה בפקק.
  •  שלטים בעלי חריגות על עמודים או קירות שלמים: שלטים שבהם התמונה “חורגת” מגבולות השלט הרגילים ויוצרת אפקט של בולטות ונפח המושכים את העין. לדוגמא – שלט בצורת כוס קפה לפרסום קפה, או שלט תלת מימדי בצורת מכונה כביסה שמרכזו מסתובב ונותן תחושה אמיתית שמבדלת אותו משלטים אחרים. שלטים אלו יכולים להיות שלטי הכוונה או שלטי חוצות הפונים לתנועה, ואף שלטי ענק על גבי בניינים.
  •  כרזות מפלריג או ברזנט: כרזות מחומר פלסטי הנתלות לרוב באישון ליל בדרך כלל ומפרסמות אירועים מקומיים.כרזות אלו נפוצות מאוד בזמן בחירות ועלותן נמוכה. הסכנה שבפרסום כזה, הינה בקבלת קנסות מהרשות המקומית. חברות גדולות נמנעות מפרסום שכזה שכן “המדיום הוא המסר” ובמקרה זה “יריעת ברזנט לא איכותית המופיעה בצורה מרושלת” שמשליכה לרעה על המותג.
  •  כדאי להשלים את הקמפיין באמצעות צי הרכבים שברשותך. ראה שלטים לרכבים

כיצד משתלב פרסום שלטי חוצות עם צורות פרסום אחרות?

בקמפיין פרסומי משתמשים בפרסום חוצות כמדיה משלימה לפרסום בערוצים אחרים או כקמפיין בשני חלקים המתחיל בטיזר שנועד לגרות את הדמיון וליצור סקרנות ולאחר מכן חשיפת הקמפיין. דוגמה לכך הינה הקמפיין של רשות המים: “ישראל עוברת מאדום לשחור” – קודם הוצפה הארץ בסלוגן הנ”ל בשלטי חוצות ורק אחר כך הגיע ההקשר למשק המים. חשוב כי שלטים הכוללים טיזרים יופיעו באיזורים שבהם יש קהל חוזר בתכיפות רבה דוגמת איזור משרדי ולא למשל איזור קניות. זאת מאחר ואם הקהל שעושה קניות יראה את השלט הטיזרי בלבד (ולא יחזור למרכז הקניות הזה לאחר שבוע) הוא לא לייחשף למלוא המסר וערך החשיפה יירד לטמיון. לעומת זאת שלט חוצות באיזור משרדי למשל ייחשף בסבירות גבוהה לאורך כל הקמפיין לאותם עובדים החוזרים מדי יום למקום עבודתם (ואשר פתחו סקרנות לגבי התשובה לטיזר שנחשפו אליו מדי יום). באופן כללי, אם תקציב הפרסום שלכם נמוך, לא נכון עבורכם “לשרוף חשיפות” על טיזרים, אלא יש להתמקד במלוא העברת המסר בשלב אחד.
 
פרסום חוצות מגיע גם לקהל שלא נחשף לפרסומות בערוצים אחרים – גם אם הלקוח הפוטנציאלי שלך לא צופה בטלוויזיה, לא קורא עיתון, לא מאזין לרדיו, ולא גולש באינטרנט- מהבית הוא יוצא מדי פעם- ואז קיים סיכוי גדול שמבטו יפגוש פרסום חוצות מסוג זה או אחר.
 

פרסום שלטי חוצות עולה פחות ממה שחשבת ויכול להתאים גם לפרסום העסק שלך

פרסום חוצות נתפס כנחלתם של השחקנים הגדולים בשוק- אבל ניתן לפרסם קמפיין חוצות מקומי, יעיל ואטרקטיבי שעלותו נמוכה. פרסום חוצות במקום שהוא מרכזי עבור העסק שלך אבל לא מרכזי בקנה מידה ארצי יכול לעלות כמה אלפי שקלים לחודש- תלוי כמובן בסוג השלט ומיקומו הגיאוגרפי. בנוסף ניתן לעשות שימוש בשלטים על גבי התחבורה הציבורית המקומית ולהשיג חשיפה גבוהה לקהל יעד ממוקד.

איך עושים פרסום חוצות יעיל וחוקי?

במרבית המקרים לצורך קמפיין המשלב פרסום חוצות כדאי להיעזר בחברה המתמחה בתחום. על מנת להופיע על גבי אחד מעמודי הפרסום המורשים בארץ המופעלים בזיכיון (להצגת שלט חוצות דרוש רישיון ותשלום אגרה) כדאי לשכור את שירותיה של אחת מחברות הפרסום המתמחות בתחום. היתרון הינו שחברה מתמחה יכולה לסייע לכם בבניית פרופיל של האנשים שייחשפו לשלטים שלכם, ובניית מפת פרסום חוצות ממוקדת. כך למשל תוכלו לבקש להיחשף רק לבני נוער באיזור מסוים, ותקבלו מפת שלטים שונה לחלוטין אם תרצו לפרסם לאנשי עסקים באותו איזור גיאוגרפי.

עלות הפרסום תלויה בעיקר במיקומו הגיאוגרפי של השלט ונעה בין כמה אלפי שקלים ועד לכמה אלפי שקלים לחודש. חלק מחברות הפרסום מספקות נתונים דמוגרפיים לגבי האוכלוסייה המתגוררת בקרבת כל אחד מהשלטים שבבעלותן כגון: רמת הכנסה, פילוח ע”פ גילאים וכו’ ובכך לאפשר למפרסם לבחור את המיקום האטרקטיבי ביותר עבור המוצר שלו.

היכנס לרשימת משרדי פרסום חוצות או קרא עוד מאמרים בנושא פרסום כגון פרסום חינם וכיצד לבחור משרד פרסום

מאמרים נוספים

אחסון אתרים

אחסון אתרים – בחירה מקצועית

מחיר הוא תוצר ישיר למה שאתה מקבל. אפשר לבנות אתר בגרוש וחצי וגם לעשות לו אחסון אתרים בחו"ל אבל

משרד פרסום

על פרסום בגוגל ומחקר מתחרים!

גם לפני שעושים ללקוח קמפיין פרסום בגוגל, חשוב לגבש אסטרטגייה וקונספט שיווקי אחרי שמבינים מה המתחרים עושים בפרסום. לא

משרד פרסום

משרד פרסום ומיתוג

תהליך של מיתוג זה דבר שכל מוצר חייב לעבור היום, בעולם של מותגים. היום מה שאיננו מותג, לא נחשב

הרשמו לניוזלטר

וקבלו בכל שבוע רעיון פרקטי להצלחה שיווקית מהירה

דברו איתנו

מעוניינים לדעת עוד בנוגע לאסטרטגיה השיווקית הנכונה? דברו איתנו, נשמח להסביר הכל על כוס קפה

logos
logos
logos
logos
logos